۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۹۲۳۹۲
آیت الله حیدری خبر داد؛

فعالیت هدفمند طلاب خوزستانی برای مقابله با تلاش دشمن جهت ترویج وهابیت

فعالیت هدفمند طلاب خوزستانی برای مقابله با تلاش دشمن جهت ترویج وهابیت
نماینده مردم خوزستان درخبرگان ازفعالیت هدفمند طلاب خوزستانی برای مقابله با تلاش دشمن جهت ترویج وهابیت خبرداد و روحانیت رابیمه کننده عقیده جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار طلاب و فضلای اهواز با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره با هدف تأسیس مدارس علمیه در مناطق گوناگون خوزستان گفت: هدف از تأسیس این مدارس تربیت عالمان دین و مروجان مذهب در مناطق گوناگون خوزستان است و فارغ التحصیلان مناطق عرب می توانند تأثیرگذاری خوبی در کشورهای عربی داشته باشند.

وی افزود: مبلغان عرب خوزستانی در ساحت های تبلیغی بسیار تأثیرگذار بودند و نقش آفرینی خوبی کردند، همه امت اسلام در خطر تهاجم جریان اموی و خوارج زمانه وهابیت و سلفی ها قرار گرفته است، متأسفانه به دلیل زمینه هایی که در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در خوزستان وجود دارد افرادی گرایش به آن ها پیدا کرده اند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به عنوان ابزاری برای ترویج وهابیت استفاده می شود، اظهار داشت: دشمن می خواهد جوانان را از فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی دور کند و از آنجایی که در خوزستان مشکلات جدی اقتصادی و محرومیت وجود دارد برای پذیرش این عقاید باطل زمینه سازی می شود.

وی ادامه داد: روحانیت می تواند نقش ویژه ای برای مقابله با این جریان های خطرناک ایفا کند و اجازه ندهد که مردم گرفتار آن شوند، افرادی که منحرف شدند معمولا از طایفه ای هستند که روحانی با نفوذی در آن طایفه وجود ندارد اما در طوایف و عشایری که روحانی با نفوذ وجود دارد کمتر در معرض آسیب قرار دارند.

آیت الله حیدری با بیان این که روحانیت می تواند اعتقادات مردم را بیمه کند، ابراز داشت: در همین زمینه با تشکیل مدارس علمیه در خدمت نیروهای مستعد و مؤمن هستیم، امسال بیش از 60 نفر از همین طلاب  لباس روحانیت بر تن کرده و فعالیت تبلیغی خود را در مناطق مختلف آغاز کردند.

وی عنوان کرد: برخی از طلاب به روستاها هجرت کردند تا با مردم در ارتباط بوده و نسبت به نیازهای آنان پاسخگو باشند؛ در این مدارس علمیه از زمان خوب بهره برداری می شود و تعطیلات این مدارس بسیار کم است، همچنین برای  این طلاب در زمینه های ولایت فقیه، نقد وهابیت، نقد یمانی، تعلیم منبر و بصیرت سیاسی برنامه هایی در نظر گرفته می شود تا با آگاهی کامل فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که طلاب به عنوان عالمان انقلابی تربیت شوند./1323/پ202/ق

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات