۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۲۴۰۶
زاکانی:

برخی مسؤولان با رها کردن کارها می خواهند نظام را با مشکل مواجه کنند

برخی مسؤولان با رها کردن کارها می خواهند نظام را با مشکل مواجه کنند
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دشمن با برنامه های نوین درپی ایجاد فتنه جدید است، گفت: نباید کشور را به کسانی بسپاریم که می خواهند به آن ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی جمعه شب در ششمین نشست از سلسله نشست های بصیرتی ویژه دهه بصیرت که در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، با اشاره به این که حماسه 9 دی همانند قیام 19 دی منشأ یک تغییر بزرگ بود، گفت: همانگونه که 19 دی جریان رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را سرعت بخشید، حماسه نهم دی نیز منشأ حرکت انقلابی مردم در فتنه 88 بود.

وی با بیان این که دشمن نمی تواند استقلال و عظمت ملت ایران را تحمل کند، اظهار داشت: آمریکا از همان ابتدای انقلاب سعی کرد تا از طریق دولت موقت، جنگ سخت، جنگ تحمیلی و جنگ نرم جلوی تحقق نظام اسلامی را بگیرد؛ دشمن در سال 88 با مقدمات جدی که حدود 10 سال بر روی آن ها مطالعه صورت گرفته بود، سعی کرد تا مردم را مقابل همدیگر قرار دهد و از این طریق براندازی نظام جمهوری اسلامی را دنبال کند.

زاکانی با اشاره به این که فتنه 88 سبب شد تا از بخش بزرگی از نفاق چهره نمایی شود، ابراز داشت: در این فتنه دشمنان خارجی و یک عده از خواص که در اعتقاد خود دچار تغییر و تحول شده بودند، نقش بسیار مؤثری داشتند؛ این عده با گرایش به سمت ثروت، قدرت، فساد و حزب گرایی فتنه را ایجاد کردند، اما مردم در برابر این خواص مشکل دار به صحنه آمده و بر پرونده آن ها مهر ختم زدند.

فتنه 88 از چهره آن دسته از خواص که اعتقادی به اصل نظام نداشتند، پرده برداشت

رییس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم با تأکید بر این که فتنه 88 پرده از چهره آن دسته از خواص که در دل خود اعتقادی به اصل نظام اسلامی نداشتند، برداشت، عنوان کرد: این دسته سبب شدند تا اوبامایی که با مشاهده انتخابات کرنش کرده بود، سرکش شده و نسبت به براندازی نظام امیدوار شود؛ فتنه گران در فتنه 88 با کارهای خود آبروی اسلام را برده، چهره نظام اسلامی را مخدوش کردند و پشتوانه مردمی انقلاب را ناامید ساختند.

وی تحریم های اقتصادی را نتیجه عملکرد فتنه گران در فتنه 88 دانست و بیان کرد: فتنه گران با عملکرد خود علاوه بر ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور، سبب شدند تا دشمن سراغ گزینه تحریم برود و از ملت ایران انتقام جویی کند؛ امروز باید بدانیم که هدف دشمن براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و راه اندازی داعش و حمله به سوریه و عراق و ناامن سازی منطقه در همین راستا است.

زاکانی با اشاره به این که هدف دشمن از برجام نفوذ میان مسؤولان کشور بوده است، مطرح کرد: امروز دستگاه های امنیتی و نظارتی باید چشم خود را بیشتر باز کنند تا عده ای با تصمیم های عامدانه و غلط با میراث امام راحل و شهدا بازی نکنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که دشمن با برنامه های نوین در پی ایجاد فتنه های جدید در کشور است، گفت: این که رهبر معظم انقلاب نسبت به برنامه های دشمن در سال 98 هشدار دادند، از این جهت است که ما در برابر فتنه های احتمالی دشمن آمادگی داشته باشیم، زیرا جبهه انقلابی در سال 88 برای مقابله با فتنه آمادگی نداشته و برای همین عملکرد قابل قبولی نداشتند.

وی ادامه داد: دشمن در سال آینده همه تجربیات خود را به میدان می آورد و قصد دارد کارآمدی نظام را زیر سؤال ببرد؛ دشمن به خیال باطل خود در وهله اول قصد دارد فشارهای اقتصادی را تشدید کرده و نارضایتی مردم را بالا ببرد تا ملت به خیابان آمده و موج سنگینی علیه نظام راه بیافتد و از این طریق انقلاب اسلامی منقرض شود، اگر این نقشه دشمن عملی نشود، درصدد برمی آید تا رهبری و ملت ایران را به امتیازدهی و سازش وادار کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت ها و حرکت های دشمن، یک عده از مسؤولان هستند که تنگناهای موجود را با کارکردن و کار نکردن خود تشدید می کنند؛ به عبارت دیگر گویا برخی مأموریت دارند تا با کار نکردن نظام را با مشکل مواجه کنند.

وی تأکید کرد: امروز نفت کشور از سوی هند و چین خریداری می شود؛ هنگامی که این دو کشور می گویند، شما نفت خود را به پالایشگاه های ما بیاورید و ما به شما فراوردهای نفتی تحویل می دهیم، تصمیمی از سوی دولت گرفته نمی شود؛ تصمیم نگرفتن یا تصمیم غلط گرفتن برخی مسؤولان آسیب های جدی به کشور وارد می کند.

چرا در کشور اولویت بندی و آرایش جنگی اقتصادی نداریم؟

رییس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم با بیان این که امروز ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، ابراز داشت: در شرایطی که دشمن می خواهد ما را خوار و ذلیل کند، چرا در کشور اولویت بندی اقتصادی و آرایش جنگی اقتصادی نداریم؟

وی با اشاره به لوایح FATF و بیان این که دولت باید قانون های بومی را به خوبی اجرا کند، عنوان کرد: دولت قانون های بومی را اجرا نمی کند، اما در این جنگ اقتصادی به دنبال آن است که اطلاعات مالی را برای دشمن شفاف کند؛ دادن اطلاعات اقتصادی کشور به غرب همانند انجام عملیات جنگی در روز روشن و در تیررس دشمن است.

زاکانی خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات مالی کشور به دشمن داده شود دیگر نمی توان تحریم ها را دور زد، تحریم ها هوشمند می شود، مراودات اقتصادیمان با دیگر کشورها با خلل مواجه شده و همه سرپنجه هایی که بنا است به وسیله آن ها توطئه های دشمن را در نطفه خفه کند، تضعیف خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک گفت: در کنار فعالیت های دشمن و تلاش یک عده از مسؤولان در جهت خواسته های دشمن، یک عده دیگر نیز وجود دارند که مردم را دعوت به شورش می کنند؛ آقای حجاریان اخیراً گفته بود «اصلاحات با نافرمانی های مدنی تحقق می یابد» تا از این طریق مردم را به خیابان بکشاند.

وی در ادامه به تبیین راهکارهای مقابله با توطئه های دشمن پرداخت و تأکید کرد: شناخت نقشه های دشمن، تبیین سناریوهای دشمن، فهم مسائل کشور و ارائه طریق برون رفت از مشکلات و تبیین کارآمدی و دستاوردهای نظام امروز از جمله وظایف مهم ما است.

زاکانی اضافه کرد: مردم باید بدانند که ما در هر کجا به مبانی اسلامی عمل کردیم و تابع رهبری بودیم موفق شدیم؛ امروز ما باید نقشه دشمن را بدانیم و مطالبات خود را از مسؤولان جدی تر کنیم تا به توان داخلی توجه بیشتری داشته باشند؛ امروز مسؤولان باید بدانند که انقلابی بودن مساوی با خدمت کردن به مردم است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مسؤولان به جای توجه به غرب و حل مشکل جامعه از طریق آمریکا و اروپا باید به توانمندی های داخلی توجه کنند، زیرا مشکلات کشور مربوط به داخل است و نباید در پی حل آن ها در بیرون از کشور بود.

وی با اشاره به وجود سفره آب زیرزمینی در سیستان و بلوچستان گفت: امروز دولت به جای استخراج این سفره آب زیرزمینی به دنبال آن است که خط انتقال آب از دریای عمان راه اندازی کند؛ این کار خوبی است، اما در صورتی که در کشور منابع وجود نداشته باشد.

زاکانی به انتخابات های آینده کشور اشاره و تصریح کرد: امروز وظیفه ما روشنگری در جامعه است تا مردم مسؤولان آینده را درست انتخاب کنند؛ مردم باید باور کنند که اگر مجلس اصلاح شود، کشور اصلاح خواهد شد؛ ما نباید مملکت را به دست کسانی بسپاریم که ماحصل کارشان آسیب وارد شدن به کشور باشد.

وی یادآور شد: ما امروز به مسؤولانی احتیاج داریم که تابع رهبری بوده و مبانی نظام اسلامی را اجرا کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید درکلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8

/841/پ202/ق

ارسال نظرات