۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۹۲۴۱۵
در کارگاه آموزشی جشنواره عمار مطرح شد؛

"ایده" مهمترین دلیل استقبال از "مجموعه کبریت"

کارگردان مجموعه کبریت در کارگاه آموزشی "چگونه آیتم های بحران ساز تولید کنیم" به اهمیت ایده، سوژه و مصاحبه شونده در کلیپ های مصاحبه محور پرداخت.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علی شیرزادیان، کارگردان مجموعه اینترنتی «کبریت» در کارگاه «چگونه آیتم‌های بحران‌ساز تولید کنیم» که در حاشیه چهارمین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین برگزار شد، درباره معیارهای یک کلیپ پربازدید در فضای مجازی بیان کرد: ایده، تصویربرداری، لوکیشن، تدوین، انتخاب مصاحبه شونده، موسیقی و مستند بودن کلیپ با استفاده از آمار و ارقام از معیارهای یک کلیپ پربازدید است.

دریافتی| ایده نو، مهمترین دلیل پربازدید بودن کلیپ های مجموعه کبریت

وی با بیان اینکه انتخاب مصاحبه شونده، یکی از مهم‌ترین نکات یک کلیپ مصاحبه‌محور است؛ گفت: در کلیپ‌های واکس‌پاپ (مصاحبه محور) باید از اقشار متفاوتی مصاحبه انجام شود و در مرحله تدوین مصاحبه‌ها از نظر محتوایی اتحاد داشته باشند.

شیرزادیان اظهار داشت: لوکیشنِ مصاحبه باید از نظر بصری و تنوع افراد متناسب با موضوع کلیپ باشد؛ به عنوان مثال، برای ساخت یک کلیپ در خصوص عدم وجود و یا وجود خداوند بهترین لوکیشن، میدان انقلاب است زیرا قشر تحصیل کرده و کتاب‌خوان جامعه در این خیابان تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویژگی موضوع خوب، مهم بودن آن است، خاطر نشان کرد: برای انتخاب موضوع، باید تاثیرگذاری آن در جامعه سنجیده شود.

کارگردان مجموعه «کبریت» ایده را مهم‌ترین دلیل پربازدید بودن کلیپ‌های مجموعه خودش دانست و گفت: برای انتقال پیام به مخاطب می‌توان از مسیرهای متفاوتی استفاده کرد؛ ایده، مسیری است که کارگردان برای رسیدن به هدف طی می‌کند.

شیرزادیان در خصوص ویژگی‌های یک ایده خوب، بیان کرد: ایده باید جذاب، غیر تکراری، خلاق، واضح و قابل اجرا باشد.

کارگردان مجموعه «کبریت» ادامه داد: هرگز اولین ایده‌ای را که به ذهن‌تان می‌رسد، اجرایی نکنید، آن را یادداشت کنید و بعد از چند روز به سراغش بروید، اگر همچنان برایتان جذابیت داشت، ایده را اجرایی کنید.

دریافتی| ایده نو، مهمترین دلیل پربازدید بودن کلیپ های مجموعه کبریت

وی یکی از راه‌های ایده‌پردازی را طوفان ذهنی اعلام کرد و گفت: پس از انتخاب سوژه، موضوع و پیام در یک گروه سه تا پنج نفره طرح خود را بازگو کنید، سپس 15 دقیقه به افراد فرصت دهید تا ایده‌های خود را یادداشت کنند، بعد از پایان زمان، ایده‌ها را بر روی تخته بنویسید و درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر کنید تا به یک ایده واحد برسید. این ایده می‌تواند ترکیب چند ایده باشد.

شیرزادیان ادامه داد: در نهایت، پس از رسیدن به ایده جدید، با در نظر گرفتن تصویربرداری مناسب، لوکیشن و تدوین خوب می‌توانید یک کلیپ پربازدید بسازید./۸۷۶/ت303/س

ارسال نظرات