۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۴۱۸
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

لزوم احیای سیره امام رضا+ فیلم

لزوم احیای سیره امام رضا+ فیلم
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: حضرت رضا(ع) الگویی است که برای معرفی ایشان به جهان باید به محور اصلی زندگی امام رضا(ع) پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در دیدار شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفت و گوی ادیان با آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش تأکید و احیای سیره اما رضا(ع) است.

وی اظهار کرد: حضرت رضا(ع) در سیره دستاوردها و آثار و برکات فراوان داشته است که اگر بگوییم که امروز ایران و تشیع آن چه از محبت اهل بیت(ع) دارد از امام رضا(ع) است به گزاف نگفته ایم.

حجت الاسالم گنابادی نژاد به سیره امام رضا(ع) اشاره و بیان داشت: هجرت تمدن ساز، سیره علمی ایشان، جایگاه به عنوان عالم اآل محمد و مبارزه خستگی ناپذیر در زندگی پربرکت ایشان از جمله  عرصه هایی ویژه و محورهای اصلی در زندگی ایشان است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که امام رضا الگویی برای بشریت است، گفت: در شرایط کنونی سیره های اصلی امام رضا(ع) کمتر مورد توجه قرار می گیرد، حتی نخبگان گاهی در محور زندگی حضرت متمرکز می شوند و در نهایت به گنبد حرم، کبوتر طلا، پنجره ضریح و ضامن آهو بسنده می کنند که از باب ارادت خوب است اما حضرت رضا(ع) شاخص و الگویی است که ما می توانیم به جهان و بشریت معرفی کنیم که برای این منظور باید به محور اصلی زندگی امام رضا(ع) پرداخته شود.

وی به ارادت پیروان سایر ادیان به امام رضا(ع) اشاره و ابراز کرد: پیروان ادیان مختلف نسبت به حضرت رضا(ع) محبت داشته اند در زندگی شخصی این ها محبت حضرت ظهور و بروز داشته است با وجود تفکر وهابی و سلفی گری  که در شرایط اخیر نسبت به گذشته تشدید شده است، نتوانستیم جلوه های ارادت سایر ادیان به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) را منعکس کنیم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به برگزاری همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان در بهمن ماه سال جاری در مشهد، گفت: با برگزاری این همایش  و پیش همایش هایی که در نقاط مختلف دنیا برگزار شده است، بتوانیم سیره حضرت رضا(ع) را احیا کنیم و مجموعه امام رضا پایگاه فرهنگی، اعتقادی و اخلاقی برای همه بشریت و پیروان همه ادیان باشد./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات