۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۲۴۲۱
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد؛

لزوم شناسایی چهره واقعی اسلام ناب و مکتب اهل بیت به جهان

لزوم شناسایی چهره واقعی اسلام ناب و مکتب اهل بیت به جهان
حجت الاسلام بی آزار شیرازی گفت: دیگران چهره بدی از اسلام را معرفی کرده اند و ما باید چهره واقعی اسلام ناب و مکتب اهل بیت را به جهان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان با آیت الله اشرفی شاهرودی به شناسایی اسلام ناب و مکتب اهل بیت به جهان تأکید کرد.

وی به عدم اطلاع بشریت از محاسن کلام اهل بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: یکی از اهداف مهم همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان این است که بتوانیم اهل بیت را به دنیا معرفی کنیم، متاسفانه دیگران معرف ما شده و چهره بدی را از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را معرفی کرده اند که یکی از مشکلات بی اطلاعی مردم جهان از اسلام ناب است.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی به شناسایی سیره اهل بیت به بشریت تأکید کرد و گفت: جدال احسن را پیامبر(ص) و اهل بیت به ما آموخته اند از جمله امام رضا(ع) در مناظرات خود با احترام متقابل بسار تأثیر گذار بوده است بنابراین ما نیز با تبعیت از آن ها باید این روش را به کار ببندیم.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: امروزه مردم آن اخلاق اهل بیت(ع) را فراموش و بیشتر برای گرفتن حاجات دنیوی به این بزرگواران توسل یافته و به حرم شریف آن ها مشرف می شوند که ما باید با برگزاری چنین کنگره هایی، مکتب اهل بیت، عظمت و اخلاق والای آن ها را نشان دهیم.

وی به احیای اخلاق والای اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) تأکید و ابراز کرد: در گذشته می بینیم که این مسأله فتوت و جوانمردی از ایران به نقاط مختلف کشورهای اسلامی رفته است  اما امروز کمتر به اخلاق پرداخته شده که باید نسبت به احیا اخلاق والای اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) اقدام کنیم.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی به تأثیر اسلام در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته با طرح مناظره مسلمانان با غیرمسلمانان، آن ها به سمت اسلام تمایل پیدا کرده اند از جمله هندوها در مکتب سیک، بت ها را کنار گذاشته و نیمی از دین اسلام را پذیرفته اند بنابراین باید به جهان واقعیت شیعه نشان داده شود.

 حجت الاسلام سید محسن حسینی فقیه نیز در این دیدار گفت: خلأ بسیار بزرگ در عرصه تبلیغات بین الملل، معرفی اسلام بر پایه مکتب اهل بیت(ع) است.

وی افزود: کسانی که به تحقیق در زمینه اسلام اقدام می کنند در ابتدا با قرائت سنی گری مواجه می شوند که کامل نیست و اهداف ما را تأمین نمی کند و دارای راه های انحرافی که خلاف غرض ما است را بیان می کنند بنابراین باید در شناساندن مکتب اهل بیت در معرفی حقیقت و جوهره دین اسلام که دین اسلامی چیزی به جز قرآن و مکتب اهل بیت نیست، اقدام کنیم./864/پ202/ب1

ارسال نظرات