۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۹۲۴۳۱
وزیر اوقاف مصر:

توجه به نیازمندان عامل تقویت همبستگی اجتماعی است

توجه به نیازمندان عامل تقویت همبستگی اجتماعی است
روحانی اهل سنت مصر اهتمام به نیازمندان و رفع مشکلات قشر کم درآمد را عامل تقویت انسجام اجتماعی توصیف کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با تجلیل از راه اندازی کمپین «زندگی کریمانه» از سوی نهادهای دولتی با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند، همبستگی اجتماعی را واجب شرعی، دین، ملی و انسانی امت اسلامی دانست.

شیخ جمعه دعوت از مردم و خیّرین برای حمایت از نیازمندان را یک عمل انسانی متعالی دانسته و تاکید کرد: تقویت همبستگی ملی و انسجام اجتماعی با حمایت از قشر محروم جامعه امکان پذیر است. اسلام دین رحمت، شفقت، مهربانی، همبستگی، همکاری و تعاون است.

وی افزود: خداوند در قرآن در آیات متعدد مسلمانان را به همکاری و اتحاد دعوت کرده و عمل جمعی را مصداق عمل خیر دانسته است. تشویق مسلمانان به سبقت گرفتن از یکدیگر در انجام عمل خیر هم در سنت نبوی و هم سیره متشرعه و هم در قرآن مشهود است.

وزیر اوقاف مصر اظهار داشت: شکر نعمت‌های الهی عامل افزایش رزق و روزی است و راه انفاق راه همچنان مفتوح نگه می‌دارد. انسان فقیر امروز ممکن است که فردا غنی شود و چه بسیار اغنیائی که امروز غنی و فردا نیازمند می‌شوند پس باید شکرگذار نعمات الهی بود.

عالم اهل سنت مصر در پایان تصریح کرد: همبستگی اجتماعی از بزرگترین ضمانت‌ها و عوامل استقرار و ثبات اجتماعی و نیز تحقق صلح، امنیت، همزیستی مسالمت آمیز بوده و نقش بسزایی را در امنیت ملی و بین الملی دارد./981/ب901/ف

ارسال نظرات