۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۹۲۴۴۷
کاردینال آولین:

حضرت مریم زنی مومن، آزاده و شجاع بود

حضرت مریم زنی مومن، آزاده و شجاع بود
کاردینال آولین گفت: حضرت مریم(س) زنی مومن، آزاده و شجاع بود که کلیسا تلاش می‌کند خود را شبیه او سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاردینال اعظم آولین عضو شواری کاردینالهای واتیکان امروز شنبه (15دی) در نشست بین ادیانی با موضوع «زن، ایمان، عقیده و باورهای دینی در اسلام و مسیحیت» که در حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، گفت: واتیکان توجه ویژه‌ای به برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌ها دارد.

وی افزود: موضوع بحث من توصیف چهره حضرت مریم(ع) در آیین مسیحیت است.

کاردینال آولین درباره ملاقات حضرت مریم(س) با فرشته الهی، بیان داشت: در واقع اولین نکته ملاقات فرشته الهی با حضرت مریم(س) این است که ایشان از آن اطلاعی نداشتند، زمانی که فرشته بر او وار می‌شود سوالات فراوانی در ذهن دارد.

عضو شواری کاردینالهای واتیکان افزود: نکته دیگر ملاقات حضرت مریم(ع) با فرشته الهی اعتماد ایشان به او است با وجود سوالات فراوان با ایمانی که داشت به آن فرشته اعتماد می‌کنند.

کاردینال آولین با اشاره به بعد دیگری از شخصیت حضرت مریم(س) اظهار کرد: حضرت مریم(س) دارای حریت و آزادگی بودند که پذیرفتند مادر حضرت عیسی(ع) باشند ایشان وجودی سبک و بی آلایش داشتند.

وی با بیان اینکه حضرت مریم(س) سبکبار و دور از تعلقات مادی بودند، ابراز کرد: این سه ویژگی مقدمه این بود که حامل پیامبر خداوند قرار گیرد و در گام بعد خود را در خدمت زکریا(ع) قرار دهند.

کاردینال آولین با اشاره به بعد دیگر شخصیت حضرت مریم مبنی بر فهم عمیق و عرفانی ایشان، افزود: حضرت مریم(س) قانون الهی را قبول کرده بودند و به تحت امر دستورات خداوند بودند، به بیان دیگر حضرت پس از گذراندن این مقامات به مقام کشف شهود رسیدند و قلب ایشان مخزن اسرار الهی شد.

عضو شواری کاردینالهای واتیکان افزود: شجاعت حضرت مریم(س) در برابر این ماموریت اقدام بزرگی بود، متن انجیل نیز همین را بیان می‌کند حضرت مریم(س) نخستین کسی است که ظاهر شد و پای چوبه دار حضرت عیسی(ع) به عبادت پرداخت،

کاردینال آولین در پایان خاطرنشان کرد: کلیسا تلاش دارد خود را شبیه حضرت مریم(س) کند، کلیسا همه انسانها را فرزند حضرت مریم(س) می‌داند، او مادر تمام فرزندان خداوند است، حضرت مریم(س) الگوی تقدس و امید برای جهانیان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات