۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۵۴۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان در خدمت رسانی به مردم باید مجاهدت کنند

مسؤولان در خدمت رسانی به مردم باید مجاهدت کنند
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: امروز ما در خدمت رسانی به مردم باید مجاهدت کنیم و مجاهدت در خدمت رسانی به مردم نیازمند بصیرت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود، برگزاری جلسات بصیرتی و مسجد را ماکت انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با سه اصل امام و امت و تقوا به پیروزی رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی از طریق شکل گیری امت و پیروی و تبعیت از رهبری و امام به پیروزی رسید، چرا که تا امت شکل نگیرد امیر مومنان (ع) هم به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: مساجد کشور اگر رسالت خود را به درستی انجام دهند موثر وتأثیرگذار در جامعه و اجتماع خواهند بود، از این رو جلسات بصیرتی و این مسجد ماکت انقلاب اسلامی است.

وی بر لزوم توجه مردم به خیرات فرهنگی تأکید کرد و اظهار داشت: کشور بیش از اینکه مشکل اقتصادی داشته باشد با مشکل فرهنگی روبرو است، علامه محمد تقی جعفری می‌فرماید اگر مردم یکهزارم کمک‌هایی که برای شکم‌های گرسنه می‌کنند برای روح‌های گرسنه داشته باشند هیچ شکم گرسنه‌ای وجود نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وجود فقر فرهنگی در جامعه عنوان کرد: اگر بخشی از خیرات برای خیریه اقتصادی و بخش دیگر آن برای فعالیت فرهنگی هزینه شود بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت، چرا که فقر فرهنگی سبب شده با وجود گذشت ۱۰ سال از فتنه ۸۸ هنوز هم برخی تصورشان این باشد که سران فتنه مظلوم واقع شدند.

به گفته وی، اگر روشنگری شده بود ثابت شده بود سران فتنه نه تنها به خود بلکه به یک امت ظلم کردند و براساس آیه قرآن کسی که به امت ظلم کند توبه او پذیرفته نمی‌شود و برای همین است که توبه نمی‌کنند، چون نمی‌توانند ظلمی که به امت کرده اند جبران کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: چه کسی می‌خواهد پاسخگوی خون شهدای ۸۸ باشد، کسانی که در فتنه ۸۸ قانون شکنی کردند و دین را به سخره گرفتند و ولایت را نشانه رفتند نمی‌توانند توبه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: امروز کسانی که به بیت المال دست اندازی می‌کنند همان کسانی هستند که با رای ما که ناشی از فقر فرهنگی ما بود به این جایگاه رسیدند.

وی ادامه داد: امت و امام امت از مجلس و قوه قضائیه و مقننه و مجریه و شورای شهر و مسؤولان کشور که بیش از نصف از آن‌ها را خود ما با رای خود در انتخابات، انتخاب کردیم رضایت کامل نداریم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: اگر ایران اسلامی ۴۰ سال است مقاوم و استوار در برابر همه توطئه‌های استکبار جهانی ایستاده است به خاطر فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران است و دشمن امروز نیز از همین فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران ترس و هراس دارد.

به گفته وی، دشمن از ۲۰ میلیون جوان شهادت طلب که در هیچ کجای دنیا این تعداد جوان شهادت طلب وجود ندارد در ترس و هراس است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: دیروز رزمندگان اسلامی در گرمای خوزستان و سرمای کردستان مجاهدت کردند، امروز ما در خدمت رسانی به مردم باید مجاهدت کنیم و مجاهدت در خدمت رسانی به مردم نیازمند بصیرت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون ۷ راهیان از ۱۰ راهیان از جمله راهیان نهضت، راهیان جمهوری اسلامی، راهیان جبهه ها، راهیان نور، راهیان کربلا، راهیان بصیرت و راهیان قدس تا رسیدن به ظهور امام عصر را با پیروزی پشت سرگذشته ایم گفت: تا رسیدن به ظهور امام زمان (عج) سه راهیان دولت اسلامی، راهیان جامعه اسلامی و راهیان حجاز باقی مانده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ۴۰ سال از انقلاب گذشته و هنوز دولت اسلامی در تراز نظام اسلامی تشکیل نداده ایم، چرا که افرادی را انتخاب کردیم که برخی از آن‌ها بعد از رسیدن به قدرت از خود بی خود شده اند.

وی با اشاره به اینکه دولت اسلامی را مردم با رای خود در انتخابات تعیین می‌کنند، اظهار داشت: وقتی انتخاب درست در انتخابات نداریم نتیجه این می‌شود که از مجلس راضی نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: جامعه ما اسلامی نیست و بازار ما پر از بی انصافی و ربا است و خیابان‌های آن پر از بی حیایی و بی ادبی و بدحجابی است.

وی در رابطه با راهیان حجاز که سومین راهیان باقی مانده تا ظهور امام عصر است، گفت: امام راحل در پیام سال ۶۶ می‌فرماید، ان شاءالله روزی آمنین وارد مسجد الحرام می‌شوند که ورود آمنین به مسجد الحرام نیز با موضوع یمن و راهیان حجاز محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای پنجمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات