۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۵۸۰
حجت الاسلام پژمانفر:

دولت عزمی برای ثبات بازار و مدیریت اوضاع اقتصادی کشور ندارد

دولت عزمی برای ثبات بازار و مدیریت اوضاع اقتصادی کشور ندارد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کم کاری‌های دولت، تصریح کرد: متاسفانه دولت عزمی برای ثبات بازار و رساندن کالا‌های اساسی به دست مردم ندارد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۶ دی ماه سال ۹۷ در نطق میان دستور خود در صحن علنی پارلمان گفت: لازم است بعد از گرامیداشت سالروز شهدای شهر هویزه، به طرح استعماری کشف حجاب که در سال ۱۳۱۴ و توسط رضاخان صورت پذیرفت اشاره کنم.

وی ادامه داد: حجاب همواره در تاریخ این سرزمین مورد شدیدترین حملات قرار گرفته است. بدون شک حجاب یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور است که باوجود هجمه‌های زیادی که به آن شده است کسی نتوانسته این سرمایه را از مردم بگیرد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه به شبهات زیادی که برای جوانان در امر حجاب ایجاد می‌شود پاسخ درستی داده نشده و در کنار این موضوع بی دقتی‌هایی که در مساله حجاب شکل می‌گیرد، افراد متدین و انقلابی را نگران کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات با هشدار درباره برخورد امنیتی در موضوع حجاب، بیان داشت: موضوع عفاف و حجاب چیزی نیست که بتوان با رویکرد امنیتی آن را درست کرد، بلکه لازم است متولیات امر فرهنگ با گزاره‌های فرهنگی مختلف همچون فیلم و کتاب به ترویج این فرهنگ اسلامی بپردازند.

حجت الاسلام پژمانفر در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، بیان داشت: در شرایط کنونی که فروش نفت کاهش داشته است، می‌توان با کاهش بودجه‌های دولتی به زیرساخت کشور کمک کرد.

وی گفت: متأسفانه در حوزه اشتغال زایی در حال حاضر سرانه وکلا در کشورمان کمتر از ۵۰ درصد متوسط جهانی است و در حوزه خدمات سلامت هم سرانه پزشکان ما از کشور‌های همسایه هم کمتر است و این در حالی است که ورود به این حرفه‌ها با محدودیت مواجه است و ضرورت دارد نسبت به ورود دانشجویان بیشتری در این عرصه، اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از کم کاری‌های دولت، تصریح کرد: متاسفانه دولت عزمی برای ثبات بازار و رساندن کالا‌های اساسی به دست مردم ندارد. هرچند احتمال دارد این کار دولت نیز برای عصبانی کردن مردم جهت ایجاد زمینه برای برجام ۲ و ۳ باشد. در حوزه حمایت از کالاهای ایرانی نیز شاهد هستیم که اقدامات مناسبی از سوی دولت شکل نگرفت.

وی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات موجود و کم‌کاری‌های دولت، مردم تا پای جان در راه انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کنند.

وی با پیشنهاد راه اندازی ستاد ساماندهی بازار، اظهار داشت: با وجود نوسانات متعدد ارز و کالا‌های مختلف، به نظر می‌رسد که باید یک ستاد در جهت ساماندهی بازار ایجاد شود.

گفتنی است حجت الاسلام پژمانفر در پایان نطق خود از تلاش‌های صورت گرفته از سوی برگزارکنندگان جشنواره مردمی «فیلم عمار» تشکر کرد. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات