۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۹۲۶۱۵

کنفرانس «قدس؛ خطرها و راهکارهای صیانت از آن» در مصر برگزار خواهد شد

کنفرانس «قدس؛ خطرها و راهکارهای صیانت از آن» در مصر برگزار خواهد شد
جمعیت اساتید دانشگاه‌های مصر از برگزاری کنفرانسی در حمایت از قدس شریف در هفته آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت اساتید دانشگاه‌های اسلامی مصر از راه اندازی کنفرانس علمی با عنوان «قدس؛ خطرها و راهکارهای صیانت از آن» با همکاری مرکز تمدن اسلامی در سه شنبه آتی در قاهره خبر داد.

اسماعیل شاهین دبیرکل این جمعیت با اعلام این خبر گفت: قدس اولین قبله مسلمانان، محل معراج پیامبر و سرزمین مقدس تمامی ادیان آسمانی است و همواره مورد توجه علما و اندیشمندان اسلامی بوده است.

وی افزود: با تصمیم رییس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس و رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی، اثرات و تبعات این اقدام خطرناک را علما و اندیشمندان به وضوح دریافتند.

دبیرکل جمعیت اساتید دانشگاه‌های مصر خاطر نشان کرد: قدس همواره کشوری اسلامی ـ عربی بوده و باقی خواهد ماند. قدس شریف در دل‌های مسلمانان جای دارد و همگان وظیفه حفاظت از آن را دارند.

اسماعیل شاهین با اشاره به هدف از برگزاری کنفرانس حمایت از قدس اظهار داشت: علما، نخبگان و شخصیت‌های دانشگاهی با درک خطر طرح موسوم به معامله قرن و با هدف حمایت از قدس شریف و نشان دادن تبعات و خطرهای پیش روی ملت فلسطین این کنفرانس را تشکیل داده است.

وی در پایان با بیان برخی راهکارهای پیشنهادی برای صیانت از آرمان فلسطین تصریح کرد: قدس شریف ریشه در تاریخ امت اسلامی دارد. فلسطین میراث تمدنی ماست و همه ساکنان منطقه ارزش و جایگاه والای این سرزمین مقدس را می‌دانند./981/ب902/ف

ارسال نظرات