۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۶۲۴

سوء استفاده یک سازمان خیریه در کانادا برای ساخت شهرک‎های صهیونیستی

سوء استفاده یک سازمان خیریه در کانادا برای ساخت شهرک‎های صهیونیستی
یک سازمان خیریه در کانادا با سوء استفاده از قوانین معافیت مالیاتی، به ساخت شهرک‎های صهیونیستی و حمایت از ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، یک بنیاد خیریه یهودی در کانادا با سوء استفاده از اعتماد خیران این کشور، کمک های خیریه جمع آوری شده را صرف زیرساخت های شهرک های غیرقانونی صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی کرد.

شبکه سی‌بی‌سی کانادا با اعلام این خبر گفت: صندوق ملی یهود، جی‌ان‌اف (JNF)، که یکی از قدیمی ترین سازمان های خیریه کانادا است بعد از ایراد شکایت از آن در اکتبر سال 2017، تحت نظارت سازمان حسابرسی کانادا قرار گرفته است.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که در چند سال اخیر، این سازمان خیریه سرمایه و بودجه چندین پروژه در سرزمین های اشغالی از جمله پروژه های زیرساختی در پایگاه های هوایی و دریایی و نیز تامین امنیت راه ها و مرزهای این رژیم با سوریه و لبنان را تامین کرده است.

سازمان حسابرسی کانادا (CRA) فعالیت های سازمان خیریه جی‌ان‌اف را خلاف قوانین این کشور می داند چرا که طبق قانون این کشور، حمایت صندوق های خیریه از ارتش رژیم صهیونیستی ممنوع است.

این سازمان اعلام کرده است که حمایت از پروژه هایی که قصد افزایش «تاثیرگذاری و اثربخشی» یک طرف نظامی در خارج را دارد، خیریه محسوب نمی شود بنابراین سازمانی که چنین اقداماتی را انجام دهد، معاف از مالیات نیست.

شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد: هیچ قانونی مانع از حمایت مالی شهروندان کانادایی از وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نمی شود اما قوانین کشور (کانادا) سازمان های خیریه که معاف از مالیات هستند را از صرف کمک های خیریه در چنین مواردی منع می کند. قوانین کانادا همچنین تقاضای معافیت از مالیات را برای افرادی که برای امور نظامی یک طرف خارجی اهداکننده هستند را رد می کند.

علاوه بر گزارش سی‌بی‌اس، گزارش ها حاکی است که صندوق ملی یهود کانادا، جی‌ان‌اف (JNF)، به طور مستقیم در ساخت یکی از شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی، با نام گیوات اُز وِگائون (Givat Oz VeGaon) نقش داشته است؛ مساله ای که طبق قوانین بین المللی نیز، غیر قانونی است.

سی‌بی‌اس در پایان اعلام کرد که پانزده میلیون دلار از پول معاف از مالیات صندوق های خیریه کانادا از سوی جی‌ان‌اف (JNF) صرف ساختن «پارک کانادا» در سرزمین های اشغالی شده است. این پارک در زمینی اشغالی و بر خرابه های روستاهای فلسطینی که در سال 1967 از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تخریب شده اند، بنا شده است./847/ب901/ف

ارسال نظرات