۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۹۲۶۴۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
وقفی برای احیای وقف، 40 زیارت اولی خوسف زائر امام رضا(ع) و جمع آوری بیش از دو میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مسؤول اداره اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض گفت: شهروند خضری دشت بیاض 300 میلیون تومان برای احیا و تحقق وقف پدرش، اهدا کرد. 

حیدری گفت: مرحوم حاج حسن کریمی یک قطعه زمین به ارزش 200 میلیون تومان، به منظور ساخت درمانگاه علی بن ابیطالب(ع) در شهر خضری دشت بیاض وقف کرده بود که امسال فرزندش حاج عباس کریمی و همسرش، با الگوگیری از پدر، منزلی به ارزش 300 میلیون تومان را برای هزینه های ساخت این درمانگاه، وقف کردند.

وی از این وقف 300 میلیون تومانی به عنوان شاخص ترین موقوفه سال 97 در خضری دشت بیاض یاد کرد.

40 زیارت اولی خوسف زائر امام رضا(ع)

۴۰ نفر از مادران و دختران زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف در قالب کاروان شوق زیارت برای اولین بار به اردوی سه روزه زیارتی سیاحتی مشهد مقدس اعزام شدند که محل استقرار آن ها اردوگاه ثامن الائمه (ع) کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰ نفر در قالب پنج کاروان به مشهد مقدس اعزام شده اند.

مهران پور افزود: برای اعزام این کاروان ها ۴۲۵ میلیون ریال هزینه شده است.

بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شد

حجت الاسلام فلسفی کل مبلغ جمع آوری شده زکات در ۹ ماهه امسال را ۲ میلیارد و ۶۰۰ تومان اعلام کرد وگفت: از این مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سرفصل محرومین هزینه شده است.

حجت الاسلام فلسفی در شورای اداری شهرستان خوسف، اظهار کرد: مبانی مالی قرآن بر چهار پایه زکات، خمس، فی و انفال است که در جایگاه خود قابل بحث و بررسی است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در اجلاس سالیانه زکات به کم کاری در امر اقامه زکات اشاره کردند، گفت: مبنی بر فرمایشات رهبری، مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید احیای این فریضه بزرگ را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و از کم کاری در اقامه زکات، از درگاه الهی طلب عفو کنند.

وی افزود: باید از خود بپرسیم که آیا زکات در بین مردم و مسئولان جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است و آیا عملکرد سیستم، نظام و مردم درخصوص زکات درست است؟

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: به لحاظ کارکرد دینی، اجتماعی و اقتصادی، زکات باید در دستگاه های اداری نمود پیدا کرده و در این خصوص باید به نقشه راه انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری مراجعه کنیم.

پرداخت زکات در شهرستان خوسف ۳۲ درصد افزایش یافت

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خوسف گفت: زکات جمع آوری شده شهرستان خوسف در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۴ هزار ریال است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

محمد مهران پور در شورای زکات این شهرستان اظهار کرد: در بحث زکات مستحبی(شجره طیبه) یک میلیارد و 722 میلیون و 914 هزار ریال زکات در شهرستان خوسف جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 154 میلیون و 255 هزار ریال زکات واجب جمع آوری شده است، به زکات فطریه و کفارات اشاره کرد و افزود: در بحث فطریه و کفاره 356 میلیون و 135 هزار ریال در سطح شهرستان پرداخت شده است.

مهران پور با بیان اینکه در 12 ماهه سال گذشته یک میلیارد و 691 میلیون و 136 هزار ریال زکات جمع آوری شده است، ادامه داد: زکات جمع آوری شده در 10 ماهه سال جاری 2 میلیارد و 233 میلیون و 304 هزار ریال است که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث شجره طیبه مقدار یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم عناب که بیشترین عناب توسط شورای زکات سیوجان و شورای زکات معصوم آباد جمع آوری شده است./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات