۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۹۲۶۴۷
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

فقه شیعه نسخه‌ای شفابخش برای همه آلام بشری است

فقه شیعه نسخه‌ای شفابخش برای همه آلام بشری است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به ظرفیت بالای فقه در رفع مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: فقه شیعه نسخه‌ای شفابخش برای همه آلام بشری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، رسالت امروز حوزه را صیانت و پاسداری از مرز‌های اعتقادی عنوان کرد.

وی با بیان این که فکر و عمل امروز حوزویان باید جهانی باشد، افزود: با توجه به شرایط امروز دنیا، وظیفه حوزه‌های علمیه نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) در عرصه بین الملل است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که نگاه طلاب و حوزویان باید جهانی باشد، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا نیازمند بهره گیری از معارف انسان ساز دینی و قرآنی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیا امروز در باتلاق فساد و بداخلاقی گرفتار شده است، بیان داشت: جهان بشریت در چنین شرایطی نیازمند بازگشت به دین و معنویت است که باید از سوی حوزه‌های علمیه و علما به آن‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به این که امروز فکر و اندیشه طلبه ما باید جهانی باشد، خاطرنشان کرد: اگر حوزه و روحانیت به دنبال اثرگذاری در عرصه‌های جهانی و همچنین گسترش گفتمان دینی در سایر نقاط جهان است باید در عرصه بین الملل اقدامات با قدرت بیشتری ورود پیدا کند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز دنیای بشریت تشنه معارف دینی و قرآنی است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل سیاست‌های غلط حاکمان در جهان، بشریت از ارزش‌های معنوی محروم مانده و به همین دلیل در مسیر انحراف و تباهی قدم نهاده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تبادلات علمی حوزویان با سایر ملل باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: باید معارف انسان ساز و حیاتبخش دینی از سوی حوزه‌های علمیه و طلاب مستعد و انقلابی به تشنگان معارف الهی ارائه شود.

وی با بیان این که فقه شیعه از یک ظرفیت بسیار بالایی برای تعذیه فکری و معنوی جهان بشریت برخوردار است، تصریح کرد:، اما متأسفانه هنوز این پتانسیل و ظرفیت بالا به خوبی در جامعه تبیین و تشریح نشده است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که فقه شیعه نسخه‌ای شفابخش برای همه آلام بشری است، بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش این ظرفیت بالای دینی را به جامعه جهانی معرفی و در جهت رفع مشکلات جامعه امروز بهره گیرند./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات