۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۶۵۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مهمترین وظیفه مسؤولان رفع مشکلات اقتصادی است

مهمترین وظیفه مسؤولان رفع مشکلات اقتصادی است
آیت‌الله ری‌شهری عقب‌ماندگی اقتصادی را زمینه ساز کفر در جامعه اسلامی دانست و گفت: مهمترین وظیفه مسؤولان رفع مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به زیان‌های فقر گفت: بر اساس روایات و بررسی‌های اجتماعی اولین خطر و زیان فقر اجتماعی، جهل است.

وی افزود: به طور قطع جامعه‌ای که فقیر و عقب‌مانده اقتصادی است جاهل نیز خواهد بود بنابراین فقر با اسلام و مسلمان بودن هم‌خوانی ندارد.

آیت‌الله ری‌شهری دومین خطر فقر را کفر دانست و اظهار داشت: پیامبر اسلام می‌فرمایند: فقر انسان را در آستانه کفر قرار می‌دهد؛ بنابراین از انسان و جامعه فقیر نمی‌توان انتظار داشت مسلمان باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در روایت دیگری آمده اگر فقرای امت من کافر نمی‌شوند این رحمت الهی است؛ بنابراین اگر رحمت و مهربانی خداوند نباشد فقرا باید کافر شوند ازاین‌رو فقر و مشکلات اقتصادی در ایجاد مشکلات فرهنگی بسیار تأثیرگذار است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همه ترس مؤمن را از فقیر شدن در حفظ و صیانت از دین خویش بیان کرد و گفت: مؤمن از خداوند می‌خواهد هرگز فقیر نشود تا مبادا به دین او آسیب وارد شود.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام به حکومت‌ها توصیه می‌کنند که هنگام حکمرانی خداوند را به یاد بیاورند و بسیاری از نکات را رعایت کنند و با جامعه مهربان باشند و بزرگ‌سالان جامعه را گرامی بدارند و انسان‌های ضعیف را مورد رحمت قرار دهند و علما را تکریم کنند و کاری نکنند که جامعه در تنگنای اقتصادی قرار گیرد که مردم احساس ذلت کنند چراکه مسلمانان باید در همه حال عزت داشته باشند.

آیت‌الله ری‌شهری در ادامه با تأکید بر اینکه حاکمان اسلامی حق ندارند جامعه خویش را در تنگنای اقتصادی قرار دهند، اظهار داشت: عقب‌ماندگی اقتصادی در جامعه اسلامی در اصل فراهم کردن زمینه کفر در جامعه اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: همه این روایات بیانگر آن است که با گفتاردرمانی نمی‌توان مردم را با اسلام آشنا کرد، شکمی که گرسنه است و جوانی را که نمی‌تواند ازدواج کند نمی‌توان او را به اسلام دعوت کرد بنابراین بعد از دین‌داری رفع مشکلات اقتصادی مهم‌ترین وظیفه مسؤولان جامعه اسلامی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات