۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۹۲۶۶۲
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

دوره آموزشی سواد رسانه ای در قم برگزار شد

دوره آموزشی سواد رسانه ای در قم برگزار شد
آیین افتتاحیه دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه کانون های مساجد عصر امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری و جمعی از فعالان عرصه فضای مجازی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه کانون های مساجد عصر امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری و جمعی از فعالان عرصه فضای مجازی در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

علاوه بر كنترل و مهار تهدیدهای فضای مجازی باید فرصت های آن را هم در نظر بگیریم

بر اساس این گزارش، آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم یكی از آسیب های مهم سواد رسانه ای را شناخت ناصحیح فضای مجازی دانست و ابراز کرد: امروز باید همه افراد جامعه با فضای مجازی آشنایی داشته باشند، زیرا شناخت نادرست این فضا آسیب های فراوانی به جامعه وارد می کند؛ امروز فضای مجازی فرصت های بسیار خوبی را در زمینه پژوهش و تحقیق در اختیارمان قرار داده است، اما در عین حال نباید از تهدیدهای آن غافل باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که فعالان عرصه فضای مجازی علاوه بر كنترل و مهار فضای مجازی باید فرصت های آن را هم در نظر بگیرند، عنوان کرد: در زمینه دنیای مجازی باید کارهای اثباتی انجام دهیم، بر این اساس باید با تولید محتوای مناسب، جذاب و فاخر نوجوانان و جوانان را جذب کرده و در جنگ با دشمن پیروز شویم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن بر عرصه جنگ نرم و فضای مجازی بیان کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم، زیرا بر اساس اظهارات کارشناسان رسانه ای اگر فضای مجازی مدیریت نشود، در آینده بشر حریم خصوصی وجود نخواهد داشت.

امروز فضای مجازی منشأ تحولات در زمینه های مختلف است

همچنین حجت الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد قم نیز در این همایش با اشاره به اينكه امروز فضای مجازی منشأ تحولات در زمینه های مختلف است، گفت: رفتارهای افراد در امروز با روزگار گذشته فرق كرده و ما باید ابن موضوع را درك كنیم.

وی به تأكیدات رهبر معظم انقلاب در عرصه فضای مجازی اظهار داشت: امروز با همه قوا باید وارد فضای مجازی شده و با آسیب های اجتماعی مبارزه كنیم.

حجت الاسلام روحانی با بیان این كه دشمن با همه توان در فضای مجازی به میدان آمده است، ابراز كرد: ما نیز باید با همه قوا به این میدان وارد شده و توطئه های دشمن را خنثی كنیم.

رهبر معظم انقلاب پیشنتازترین فرد متفکر در عرصه فضای مجازی هستند

موسویان رییس انجمن سواد رسانه ای نیز در این مراسم افتتاحیه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب پیشنتازترین فرد متفکر در عرصه فضای مجازی هستند، گفت: ایشان از نوعی انقلاب تمدنی سخن به میان می آوردند که در آینده ای نزدیک از طریق فضای مجازی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 82 خطاب به طلاب فرمودند خود را برای آینده ای آماده کنند که با جهان کنونی کاملاً متفاوت است.

موسویان با اشاره به انواع نگرش ها و واکنش های موجود در جامعه در مواجهه با فضای مجازی تأکید کرد: امروزه نباید نگاه های نادرست در زمینه فضای مجازی را در جامعه منعکس کرد، بلکه باید سعی  کنیم تا سواد رسانه ای را ارتقا بخشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان و صاحبان اثرات برتر در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی فضای مجازی تقدیر به عمل آمد./841/پ203/ج

ارسال نظرات