۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۹۲۷۲۷

دیدار رییس جامعه‌المصطفی و دبیر همایش دکترین مهدویت

دیدار رییس جامعه‌المصطفی و دبیر همایش دکترین مهدویت
حجت‌الاسلام پورسیدآقایی دبیر همایش «دکترین مهدویت با حضور در جامعه‌المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این دیدار، حجت‌الاسلام پورسیدآقایی با تأکید بر اهمیت طرح مهدویت در عرصه جهانی و لزوم آشنایی جهانیان با موعود حقیقی، گفت: با توجه به این که پانزدهمین دوره همایش «دکترین مهدویت» را پیش رو داریم و در این زمینه، کارهای فراوانی باید انجام شود، مناسب است در این باره  و نیز در مورد مباحث آموزشی، پژوهشی و... تفاهم‌نامه‌ای با المصطفی امضا نماییم.

وی، با بیان این که علاقه‌مندیم در عرصه آموزش، نشست‌‌هایی در زمینه مهدویت برگزار و شبهات موجود مطرح شود، خاطرنشان ساخت: پیش‌گیری بهتر از درمان است؛ از این رو، باید برای مقابله با فرقه‌های انحرافی، که در زمینه مهدویت مطرح می‌شود، چاره‌اندیشی کرد و کاری صورت داد تا نتوانند به اصل مهدویت آسیب بزنند.

رئیس مؤسسه آینده روشن، با تأکید بر گسترش اندیشه موعودگرایی در عالم، اظهار داشت: باید موج‌گرایی را با نگاه شیعی گسترش دهیم و موعود مورد نظرمان را معرفی نماییم.

دبیر همایش «دکترین مهدویت» ظرفیت‌های جامعه‌المصطفی را در عرصه آموزش مجازی مورد توجه قرار داد و بیان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های المصطفی در این عرصه بهره برد.

وی افزود: اگر در نظر داشته باشید نشست‌های علمی با رویکرد مهدویت برگزار نمایید یا کارگاهی در این زمینه در قم و شهرهای دیگر برگزار کنید، آماده‌ایم استادان مربوط را در اختیارتان قرار دهیم و سهمی در عرصه مهدویت و معرفی حضرت(عج) داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی، در ادامه، انتشار مجلات را با همکاری دوجانبه، یکی دیگر از عرصه‌های مشارکت دو مجموعه عنوان و تصریح کرد: می‌توان به صورت مشارکتی به زبان‌های مختلف، به صورت دیجیتال یا مکتوب، مجله منتشر نماییم و در حوزه آموزش، پژوهش، برگزاری همایش و... همکاری داشته باشیم.

وی از مجلاتی سخن گفت که در مؤسسه آینده روشن برای کودکان و نوجوانان آماده می‌شود و برای خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی مفید خواهد بود و گفت: آمادگی داریم دوره‌هایی در این زمینه برگزار کنیم. همچنین می‌توانیم محتوای کتاب‌هایی را هم در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم تا جامعه‌المصطفی برای چاپ آن اقدام نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی نیز ضمن خیرمقدم به مهمانان، تصریح کرد: وظیفه همه دستگاه‌هاست که یاری‌دهنده فعالیت‌های انجام‌شده در عرصه مهدویت و خدمت به مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) باشند.

رئیس جامعه‌المصطفی، با بیان این که از فعالیت‌های مؤسسه آینده روشن آگاه هستیم، گفت: جامعه‌المصطفی همیشه می‌کوشد در این عرصه یاری‌دهنده باشد.

وی، درباره امضای تفاهم‌نامه دوجانبه اظهار داشت: جامعه‌المصطفی هم بر امضای تفاهم‌نامه کلی در زمینه مهدویت تأکید می‌ورزد و معاونت ارتباطات و بین‌الملل مسئولیت تنظیم چنین تفاهم‌نامه‌هایی را برعهده دارد، زیرا متولی مباحث ارتباطی در المصطفی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با بیان این که تفاهم‌‌نامه مزبور تک‌محور نخواهد بود و جنبه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی- تربیتی و... را دربر خواهد گرفت، بیان نمود: برای تنظیم این تفاهم‌نامه، بخش‌های تخصصی هر بخش، اظهار نظر خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی، برعهده معاونت پژوهش است. نشریات، تهیه و چاپ کتاب، خرید و ارسال آن نیز در حیطه مسئولیت این معاونت قرار داد و می‌توان این موارد را هم در تفاهم‌نامه در نظر گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، درباره نشریات مناسب خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی گفت: برخی از مسائل مطرح‌شده، مانند نشریاتی که به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها مربوط می‌شود، در حوزه فرهنگی و امور خانواده‌ها قرار می‌گیرد و در صورت موافقت بخش‌های مربوط، می‌توان از این نشریات نیز بهره برد.

رئیس جامعه‌المصطفی، با اشاره به دوره‌های کوتاه‌مدتی که مؤسسه الحکمه برگزار می‌نماید، گفت: می‌توان از ظرفیت علمی افرادی که از خارج کشور در این دوره‌ها حضور می‌یابند، استفاده کرد و آموزش‌های مهدویت برای بسیاری از آنان لازم است. در این باره می‌توان از ظرفیت مجموعه شما استفاده نمود. جامعه‌المصطفی در مقطع دکتری، پیش‌بینی گرایش مهدویت کرده است. می‌توان از ظرفیت‌های مؤسسه آینده روشن در زمینه تأمین استادان مورد نیاز در زمینه مهدویت استفاده نمود./1330/د103/ج

ارسال نظرات