۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۹۲۷۴۲

خروج از سوریه؛ ادعای واهی آمریکا و ادامه قتل غیرنظامیان

خروج از سوریه؛ ادعای واهی آمریکا و ادامه قتل غیرنظامیان
با وجود ادعای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، حملات ارتش این کشور علیه غیرنظامیان ادامه دارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، با وجود ادعای آمریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه، حملات هوایی علیه مردم بی گناه سوریه ادامه دارد.

طبق گزارش روز گذشته وبسایت میلیتاری (military.com)، یک مقام آمریکایی اعتراف کرد که ائتلافِ به اصطلاح ضد تروریست تحت رهبری آمریکا، در بازه زمانی بین شانزدهم تا بیست ونهم دسامبر، 469 حمله هوایی یا توپخانه ای در حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه انجام داده است.

در این گزارش با تاکید بر ادامه حمله علیه داعش، آمده که هیچ زمانی برای توقف حملات هوایی یا توپخانه ای آمریکا اعلام نشده است. این در حالی است که حملات علیه داعش و آزادسازی مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی بر عهده نیروهای ارتش سوریه و کشورهای ائتلاف آن یعنی، ایران، روسیه و حزب الله بوده است.

برخلاف ادعای آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن داعش در سوریه، یک گروه حقوق بشری گزارش داد که حملات هوایی آمریکا بیشتر منجر به کشته شدن غیرنظامیان می شود.

همچنین برخلاف گزارش رسانه های غربی مبنی بر مبارزه ائتلاف آمریکا با داعش، رسانه های محلی سوریه اسنادی در اختیار دارند که آمریکا نقشی در آزادسازی مناطق از اشغال داعش نداشته و در واقع به تخریب زیرساخت های سوریه پرداخته است. در همین حال که اجازه حضور آمریکایی ها در سوریه زیر سوال است، ارتش این کشور با بمباران زیرساخت ها در واقع با حملات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه همراهی کرده تا امنیت این رژیم را تامین کند.

از زمان اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از سوی ترامپ، که منجر به استعفای جیمز متیس وزیر دفاع این کشور شد، ترامپ بارها بر بازگشت نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرده است. اما به نظر می رسد که تحت تاثیر مشاوران، ترامپ صحبت های خود را تعدیل کرده و بعدا اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، به آرامی و با هماهنگی انجام خواهد شد.

ترامپ در جمع وزرای خود ادعا کرد: ما (آمریکا) به پیروزی های چشمگیری در سوریه دست یافتیم و به آرامی نیروهای خود را (از سوریه) خارج خواهیم کرد.

با در نظر گرفتن اهمیت استراتژیک منطقه سوریه و مرز با رژیم صهیونیستی، همچنین با در نظر گرفتن پیروزی های جبهه مقاومت، خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه بیشتر شبیه شعارهای انتخاباتی ترامپ است و حتی اگر خود وی چنین قصدی داشته باشد، مشاورانش مانع از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خواهند شد./847/ب901/ف

ارسال نظرات