۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۹۲۷۷۴
آیت‌الله ری‌شهری:

فقر غالباً انسان را مبتلا به جهل، کفر و ذلت می‌کند

فقر غالباً انسان را مبتلا به جهل، کفر و ذلت می‌کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ثروت حلال عزت‌آفرین است، گفت: فقر غالباً انسان را مبتلا به جهل، کفر و ذلت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به زیان‌های فقر گفت: بر اساس روایات فقر زیان‌های فراوانی به انسان وارد می‌کند.

وی افزود: بر اساس مباحث مطرح‌شده در جلسات قبل افزون بر جهل و کفر می‌توان گفت فقر سبب خواری و ذلت انسان نیز می‌شود.

آیت‌الله ری‌شهری ادامه داد: البته این کلام مطلق نیست چراکه علمای بسیاری در طول تاریخ فقیر و تنگدست بودند اما جاهل نبودند بنابراین فقر غالباً موجب جهل، کفر و ذلت می‌شود و این امر همیشه صادق نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه انسان‌های نادان عموماً از جایگاه اجتماعی مهمی برخوردار نیستند، اظهار داشت: چنین افرادی در دیده خوار به نظر می‌رسند و طبق صریح روایات؛ فقر مایه خواری است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: در روایت است فقر موجب خواری جان شده و انسان را در زندگی حیران می‌کند، هم‌وغم انسان را افزایش داده و انسان را حتی در وطن خویش فرومایه می‌کند.

استاد درس اخلاق با اشاره به اینکه ثروت حلال عزت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: انسان فقیر حتی در میان خانواده نیز اعتبار ندارد ما داشتیم برخی علما که چون تنگ‌دست بودند گاهی مورد کم‌لطفی دیگرانی که آنان را نمی‌شناختند قرار می‌گرفتند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات