۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۲۸۳۱
امام جمعه بوشهر:

صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر توسعه یابد

صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر توسعه یابد
امام جمعه بوشهر گفت: لازم است صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در بررسی وضعیت کشاورزی شهرستان دشتی با بیان اینکه یکی از محصول مهم کشاورزی استان بوشهر تولید محصولات صیفی خارج از فصل است اظهار داشت: در بازدیدی که از اراضی کشاورزی منطقه دشتی حوزه تولید محصولات خارج از فصل شد کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است سطح زیر کشت شهرستان دشتی فوق العاده بالاست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در حمایت از تولیدکنندگان گوجه فرنگی خارج از فصل کارهای خوبی صورت گرفته افزود: در حوزه صادرات گوجه فرنگی حمایت‌هایی شده ولی نیازهای جدی کشاورزان به حمایت بیشتردر عرصه خرید و کاهش دست واسطه‌ها است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به کشاورزان گوجه فرنگی کار استان افزود: کاهش تعرفه نرخ انرژی برق کشاورزان و توسعه صنایع تبدیلی گوجه فرنگی از درخواست‌های مهم کشاورزان دشتی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی خارج از فصل کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر امری مهم و ضروری و در این راستا ایجاد کارگاه‌ها، شرکت‌های بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در دشتی مورد نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در عرصه کشاورزی در استان بوشهر پیشرفت‌های خوبی شده گفت: ایجاد کارگاه‌های بسته بندی و صنایع تبدیلی فوق العاده نیاز شهرستان دشتی است از آن طرف کشاورزان نیازمند به حمایت‌های جانبی هستند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر انجام معاملات محصولات کشاورزی در حوزه استان بوشهر افزود: با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی، باید خرید و فروش محصولات در استان انجام شود تا ضمن افزایش اشتغال، با از بین رفتن دست واسطه‌ها درآمد کشاورزان افزایش یابد.

آیت‌الله صفایی بوشهری اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را اواخر دی‌ماه و اوائل بهمن ماه دانست و گفت: با توجه به اینکه برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل 10 روز دیگر افزایش می‌یابد، قیمت‌ها به شدت کاهش می‌یابدو این مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد می‌کند که خرید تضمینی محصول و حمایت از کشاورزان باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار بگیرد.

وی با اشاره به بررسی مشکلات مناطق عشایری دشتی بیان کرد: عشایر نقش مهم و تاثیرگذاری در عرصه اقتصاد مقاومتی دارند که در سفر به مناطق عشایری دشتی این مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات