۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۹۲۸۴۹
معاون وزیر کشور:

توطئه دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور نقش برآب شد

توطئه دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور نقش برآب شد
ذوالفقاری گفت: دشمنان از هفته گذشته به دنبال این بودند تا تحرکاتی را در کشور داشته باشند که توطئه آنان نقش برآب شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری در مراسم تکریم و معارفه استانداران جدید فارس اظهار داشت: امنیت را یک ابراز نمی‌دانیم بلکه امروز آن را در عرصه‌های مختلف اقتصای، اجتماعی و فرهنگی دنبال می‌کنیم و اگر بخواهیم پاسخ مثبت به فهم و درک مردم دهیم باید در راستای رضایت‌مندی آنان حرکت کرد.

معاون امنیتی وزیر کشور به نظر سنجی یک موسسه آمریکایی در مورد امنیت کشور ایران اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی 90 درصد اعلام کردند دارای امنیت خیلی خوبی هستیم 77 درصد نیز در مبارزه با فساد اعلام کرده‌اند به خوبی انجام شده است، مورد پرتاب موشک به مقر گروهگ‌های تروریستی نیز 90 درصد گفتند که کار مناسبی شده و این نشان از اهمیت مردم به امنیت را دارد.

وی با بیان اینکه مشکل ما از جنس آرمان و هدف نیست از جنس ابزار است خاطرنشان کرد: اگر به دنبال کارآمدی هستیم باید به دنبال روش‌ها و ابزار رضایت‌مندی مردم باشیم و در این راه به دنبال رفع گره‌کارها باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر اینکه نیازمند بازنگری در تغییر فرآیند اداری و بازنگری در استفاده ابزار هستیم گفت: امروز درخواست مردم این است در بروکراسی پیچیده اداری کشور دچار نشوند، مردم از مدیران می‌خواهند و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از هفته گذشته شاهد حجم گسترده‌ای از هجمه‌های داخلی و خارجی برای ایجاد ناامنی در کشور بودیم گفت: به دنبال این بودند تا تحرکاتی را در کشور داشته باشند که توطئه آنان نقش برآب شد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه 85 درصد کشور بودجه کشور جاری است افزود: با این روش به نتیجه نمی‌رسیم باید به دنبال کاهش هزینه‌ها باشیم و مدیریت و برنامه‌ریزی را مورد توجه قرار دهیم.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در انتخاب استاندار تمرکز بر درون سازمانی بود، افزود: یکی از اشکالاتی که در مدیریت عالی و مدیریت میانی کشور وجود دارد، این است که افراد در بدنه سازمان خود مدیریت نکرده‌اند و این موضوع سبب می‌شود برای آشنایی با جزییات کار فرصت را از دست می‌دهند.

ذوالفقاری گفت: تمرکز وزارت کشور بر این است که بخشدار، فرماندار، معاون استاندار و استاندار از بدنه سازمان انتخاب شود تا شاهد رشد در درون سازمان باشیم و از ایجاد رخوت در سازمان جلوگیری شود.

وی به علت عدم حضور وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استانداران فارس اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به قانون جدید 14 نفر از استانداران باید در فرصت کوتاهی محل خدمت را ترک می‌کردند و اگر وزیر کشور هفته‌ای دو بار در تودیع و معارفه‌های استانی حضور می‌یافت، زمان زیادی به طول می‌انجامید و در این راستا وزیر کشور به این نتیجه رسید که به جهت عدم تاخیر بیشتر در مدیریت استان‌ها معاونان در جلسه‌های تودیع و معارفه حضور یابند.

معاون وزارت کشور افزود: تحصیلات در مقطع دکتری در رشته شهرسازی و طی کردن مسئولیت‌ها از کارشناس تا مدیر میانی و مدیرارشد، جدیت در کار، اهل تعامل و روحیه مشورت‌پذیری، اهل تشخیص و تصیم‌گیری از ویژگی‌های عنایت‌الله رحیمی استاندار جدید فارس است.

ذوالفقاری با بیان اینکه استاندار جدید فارس به دنبال کار است تا جنبه‌های سیاسی، بیان کرد: امیدواریم با کمک مدیران و همراهی مسئولان و همچنین حمایت بزرگان استان فارس شاهد ارتقاء بیش از پیش این استان در بخش‌های مختلف باشیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات