۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۲۹۲۳
کارشناس مذهبی تشریح کرد؛

تأثیر کار و تلاش در استقلال و امنیت جامعه اسلامی

تأثیر کار و تلاش در استقلال و امنیت جامعه اسلامی
کارشناس مذهبی گفت: کسی که کار و تلاش می کند، مانع تسلط دشمن بر جامعه اسلامی و نفوذ دشمن شده و امنیت را در جامعه اسلامی حاکم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسلامی فر، کارشناس مذهبی بعد از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی به موضوع کار و تلاش در سیره اهل البیت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: عبادت همیشه در شکل نماز نیست، گاهی عبادت در شکل خدمت به دیگران و کار کردن برای امرار معاش است.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرماید:«اگر کسی در سختی زندگی باشد اما با تحمل سختی برای قوت خود و فرزندان کار می کند و در این مسیر مراقب است که حلال کسب کند مانند مجاهد فی سبیل الله است.»

حجت الاسلام اسلامی فر اظهار کرد: جامعه نیاز به همه مشاغل دارد و همه شغل ها عزیز است، اگر کسی برای امرار معاش زندگی هر کاری هر چند ساده انجام دهد که باری بردوش دیگری نباشد، این خیلی ارزشمند است.

کارشناس مذهبی ابراز کرد: ثواب کسی که برای امرار معاش خانواده تلاش می کند مانند کسی است که در صف مقدم جبهه علیه کفار جهاد می کند.

وی به دلیل تشبیه کسی که به کسب و کار حلال می پردازد به مجاهد فی سبیل الله، اشاره و اظهار کرد: کسی که کار و تلاش می کند، تسلط دشمن بر جامعه اسلامی را مانع شده، امنیت در جامعه اسلامی حاکم می کند و جلوی نفوذ دشمن را می گیرند.

حجت الاسلام اسلامی فر افزود: جامعه ای که کار نکند، وابسته است چنانچه می بینیم برخی از کشورها با هزینه نفت زندگی کرده اما بسیار ذلت دارند و کافی است یک مستکبر عالم گلوی این ها را فشار دهد در این صورت با این که پول دارند چون اهل کار نیستند، ذلیل هستند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: جامعه ای که جوانان آن کار کره و روی پای خود می ایستند، ثواب مجاهد فی سبیل الله دارند.

حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که می فرماید: «از رحمت خدا به دور است کسی که عیال خود را ضایع کند.»، گفت: اگر کسی کار کند و معاش خانواده خود را تأمین کند، آن ها را تأمین کرده و شرمنده کسی نمی شوند در غیر این صورت موجب تحقیر و ضایع شدن آن ها می شود.

وی مسؤولانی که کشور را اداره می کنند مصداق این حدیث پیامبر دانست و افزود: مسؤولان مملکت و کسانی که کشور را اداره می کند، ملت عیال آنها محسوب می شود و ملعون است کسی که بتواند از قدرت و عزت داخلی استفاده و استقلال را بیاورد اما کشور را وابسته کرده مردم را ضایع کند./864/پ202/ب1

ارسال نظرات