۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۲۹۳۳
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

هدف ما رسیدن به مرجعیت دینی در مسائل مرتبط با زنان است

هدف ما رسیدن به مرجعیت دینی در مسائل مرتبط با زنان است
مدیر حوزه های علمیه خواهران هدف این مرکز را رسیدن به مرجعیت دینی در مسائل مرتبط با امر زنان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد بیان کرد: مرکز مشاور پژوهش‌‌های حوزه‌های علمیه خواهران گامی نو و بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: ما مرکز‌های تربیتی و مشاوره‌های آموزشی داریم اما مرکزی با این ویژگی که با حضور فضلای حوزه علمیه در عرصه ارتقای پژوهشی طلاب در سراسر کشور تلاش کنند پدیده‌ای بی‌نظیر و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران که دارای 500 مدرسه علمیه در سراسر کشور است و ظرفیت بسیار بالایی در امر پژوهش دارد، افزود: مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی خدمات حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در شکوفایی این ظرفیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به اینکه هدف ما در حوزه‌های علمیه خواهران رسیدن به مرجعیت دینی مسائل مربوط به زنان است تصریح کرد: برای رسیدن به این امر مهم باید تمرکز زیادی به مسئله پژوهش داشته باشیم، ما تنها با پژوهش‌های با کیفیت و سخت می‌توانیم به اهداف خود برسیم و پژوهش‌های ساده کمک زیادی به رسیدن‌ حوزه‌های علمیه خواهران به مرجعیت دینی بانوان نمی‌‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همه اهداف ما این است که خواهران بتوانند به تمام فعالیت‌های خانوادگی، اجتماعی و دینی خود برسند و نباید طلاب خواهر برای رسیدگی به فعالیت‌های پژوهشی خود در زمینه‌های دیگری با مشکل روبرو شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: برخی بر این باورند که همزمان با توسعه ممکن است برخی از امور مانند ازدواج با مشکلاتی مواجه شده و به تأخیر بیافتند، اما از افتخارات حوزه‌های علمیه خواهران این است که با امکانات و تلاش‌ گسترده سعی کرد طلاب بتوانند حتی در خانه خود نیز به علم‌‌آموزی روی آورند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: دسترسی درست به منابع و استادان و پژوهشگران طلاب را نسبت به امر پژوهش ترغیب می‌کند و می‌تواند در کمیت و کیفیت پژوهش‌های طلاب خواهر تاثیر زیادی داشته باشد.

وی بابیان اینکه آموزش‌های پژوهش‌مدار بهترین سیستم آموزشی است، افزود: خروجی آموزش پژوهش محور این است که علاوه بر رشد طلاب و دانش‌پژوهان سبب تکامل علم و دانش می‌شود. /924/د103/ج

ارسال نظرات