۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۹۴۵
فضای مجازی و فرهنگ ایرانیان(10)

استقلال ما با فضای مجازی وابسته خدشه‌دار نشود

استقلال ما با فضای مجازی وابسته خدشه‌دار نشود
حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان تاکید کرد: غربی‌ها در مسلخ فضای مجازی، آزادی‌‌شان از بین رفته است. این فضا ذهن آحاد جامعه را می‌تواند در خدمت استکبار قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ذبیح الله نعیمیان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بحث درباره فضای مجازی و مسائل آن پرداخت و گفت: اگر ما فضای مجازی را به خدمت نگیریم، سرورهای فضای مجازی در سرزمین بیگانه مستقر می‌شود و بانک اطلاعاتی، هدایت و مدیریت در دست ما نخواهد بود.

وی با اشاره به تصرفات فضای مجازی که مهمترین فرآورده جدید تمدنی است، اظهار داشت: به این خاطر گفته می‌شود که مهمترین فرآورده جدید تمدنی است که تمدن جدید اعتقاد دارد باید همه چیز را به خدمت گرفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی با توجه به استقلال تمدنی کشورمان عنوان کرد: محرک فضای مجازی باید در عالم غرب باشد، مرکزی دارد که به عنوان قلب تپنده جهان آنجاست. مواجهه ما با این فرآورده باید مستقل باشد و با حفظ استقلال حاکمیت سیاسی بلکه حاکمیت تمدنی خودمان را حفظ کنیم.

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی توسط جریان نفاق، مسئولین را برحذر داشت و عنوان کرد: سوال مهمی وجود دارد که چقدر از مدیریت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما در دستان منافقین است و ضربات مهلکی را بر پیکره انقلاب فرود می‌آورند؟ در فضای مجازی مدیریت نباید در دست کفر، طاغوت و نفاق باشد و ما باید به شدت از این جماعت مراقبت کنیم.

استاد فقه سیاسی با اشاره به نگاه نخبگان جامعه ما به زندگی توضیح داد: نخبگان جامعه ما هنوز آزادی را به واقع دوست دارند، آزادی مثبت را می‌بینند و جامعه ما هنوز آزاد است. مثل غربی‌ها در مسلخ فضای مجازی، آزادی‌هایمان از بین نرفته است. فضای مجازی امروز ذهن آحاد جامعه را می‌تواند در خدمت قدرت‌های بزرگ جهانی قرار دهد.

لازم به ذکر است متن کامل گفت‌وگوی تفصیلی با این استاد حوزه به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می شود. /882/ت302/س

علی اصغر سیاحت هویدا
ارسال نظرات