۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۹۴۸
استاد حوزه علمیه:

خطبه‌های حضرت زینب بقای اسلام را تضمین کرد

خطبه‌های حضرت زینب بقای اسلام را تضمین کرد
حجت الاسلام والمسلمین بهشتی گفت: حضرت زینب (س) در بحرانی‌ترین و سخت‌ترین شرایط با مدیریتی صحیح بقای اسلام را تضمین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهشتی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: قرآن کریم به انسانها توصیه می‌کند که ابراهیم را یاد کنند؛ توصیف شخصیت‌ها سبب می‌شود انسان راه را گم نکند و به زندگی امید داشته باشد.

وی افزود: حضرت زینب(س) نخستین فرزند دختر حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بودند، پیامبر اسلام می‌فرمایند: زمانی که در یک خانواده دختری به دنیا آمد ولیمه بدهید و خوشحال باشید.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی بابیان اینکه پیامبر اسلام در ولادت دو کودک اشک ریختند که یکی از آنان حضرت زینب(س) است، ابراز کرد: پس از ولادت حضرت زینب(س) پیامبر بر گوش ایشان اذان گفتند و به بیان ویژگی‌ها و شاخصه‌های حضرت پرداختند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مسلمانان باید تلاش کنند شبیه پیامبر و بزرگان دین شوند، گفت: پیامبر اسلام فرمودند: حضرت زینب(س) شبیه‌ترین فرد به حضرت خدیجه(س) است ایشان همانند حضرت خدیجه(س) که همه هستی و ثروت خود را وقف اسلام کرد از داشته‌های خویش برای بقای اسلام چشم‌پوشی کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) قلبی روشن داشتند، عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) در بنیان‌گذاری اسلام نقش‌آفرین بودند و حضرت زینب کبرا(س) در استمرار آن ایفای نقش کردند. در امتداد همه انقلاب‌ها ریزش‌ها و رویش‌ها یک امر طبیعی است بر همین اساس ما امروز می‌بینیم برخی افراد پس از گذشت 40 سال از آن پیروزی بی نظیر، با انقلاب قهر کرده و یا به آن پشت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی با استناد به روایتی مبنی بر اینکه اگر کسی برای حضرت زینب(س) گریه کند گویی برای امام حسین(ع) گریه کرده است، گفت: حضرت زینب(س) در بقا و ماندگاری اسلام بسیار نقش داشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ایشان معصوم نبودند ولی الگو بودند همانند حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) که معصوم نیستند ولی در قرآن کریم با عنوان الگو معرفی می‌شوند. حضرت زینب(س) الگوی عفت، پاک‌دامنی، استقامت و بقای اسلام است.

وی افزود: انسان اگر بخواهد نسبت به کسی شناخت پیدا کند باید مربیان آن فرد را بشناسد، مربیان حضرت زینب(س) 5تن آل عبا بودند و ایشان در محضر آن بزرگان رشد و تریپت یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی با اشاره به کنیه حضرت، ابراز کرد: کنیه حضرت زینب(س) ام‌المصائب است. دو نگاه ترحم‌آمیز و افتخارآمیز می‌توان به این کنیه داشت که برای حضرت زینب(س) همان نگاه دوم صادق است چراکه ایشان با سوارشدن بر امواج بلا اهداف و مقاصد متعالی را دنبال می‌کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: گاهی اوقات مصائب و مشکلات برای پیشرفت انسان است. حضرت زینب(س) در بحرانی‌ترین شرایط بهترین مدیریت را بر خود و همراهان داشتند و با خطبه‌های آتشین توانستند اقدام خصمانه دشمنان را رسوا سازند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات