۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۰۲۴
رییس دفتر رییس جمهور مطرح کرد؛

ماموریت رییس جمهور به وزرای صمت و جهادکشاورزی برای کنترل بازار

ماموریت رییس جمهور به وزرای صمت و جهادکشاورزی برای کنترل بازار
واعظی از ماموریت رییس جمهور به وزرای صمت و جهادکشاورزی برای کنترل بازار خبر داد و گفت: حق وزارت اطلاعات برای شکایت از فرد مدعی شکنجه محفوظ است.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور که در حاشیه جلسه هیات دولت به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد ، درباره مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: رییس جمهور در جلسه امروز موضوعات مهم متعددی را مطرح کردند که یکی از آنها موضوع اشتغال بود. بر این اساس، سازمان برنامه و بودجه مامور شد تا با همکاری دستگاههای مختلف، یک برنامه جدی برای اشتغال جوانان در سال آینده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه "موضوع مهم دیگری که در این جلسه مطرح شد، معیشت مردم بود"، افزود: در همین ارتباط دکتر روحانی دستور داد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، با الگوگیری از کنترلی که بر بازار ارز اعمال و باعث ایجاد آرامش در این حوزه شده، آرامشی را بر بازار کالاهای مورد نیاز مردم برقرار کنند تا در آستانه 22 بهمن و 40 سالگی انقلاب و نیز عید نوروز ، مردم دغدغه ای نسبت به این مسائل نداشته باشند.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: دکتر روحانی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به توان جوانان کشورمان در زمینه خودکفایی تاکید کرد. برخی نیازمندهای کشور تا پیش از این به هر حال از خارج از کشور وارد می شد و وضعیت فعلی، فرصت بسیار خوبی است تا تامین این نیازها از سوی جوانان کشورمان در برنامه قرار گیرد.

دکتر واعظی ادامه داد: بر این اساس رییس جمهور به وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری دستور داد با بسیج همه امکانات ، تلاش خود را به کار گیرند تا در راستای تامین این نیازها، متخصصین دانشگاهی را به حوزه صنعت در بخش های خصوصی و دولتی مرتبط کنند تا حداکثر استفاده از توان داخلی برای تامین نیازمندی های کشور به عمل آید.

وی موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت را بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس عنوان کرد که بر این اساس پس از بررسی، مقرر شد نظر موافق و حمایت دولت از این طرح اعلام شود.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای مطرح شده علیه وزارت اطلاعات از سوی فردی در استان خوزستان تصریح کرد: بر اساس دستور رییس جمهور به وزیر اطلاعات برای پیگیری این موضوع، هیاتی از سوی وزیر مربوطه به خوزستان اعزام و موضوع به طور جامع مورد بررسی قرار گرفت و با خود آقای بخشی که این ادعاها را مطرح کرده بود نیز گفتگو شده بود.

دکتر واعظی اضافه کرد: امروز آقای علوی وزیر اطلاعات گزارش کاملی از پیگیری های این هیات، در جلسه دولت ارائه کرد. بر این اساس مشخص شد ادعاهای آن فرد به هیچ وجه درست نبود و یک کار تبلیغاتی شده بود. با توجه به موضع دولت در حمایت از حقوق شهروندی و تبلیغات جهانی علیه کشورمان در موضوع حقوق بشر، متاسفانه یک فضاسازی علیه کشورمان شده بود.

وی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات خیلی تلاش می کند که قانونمدار حرکت کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد این حق برای وزارت اطلاعات و همچنین نظام محفوظ باشد که از آن فرد شکایت شود و قوه قضائیه وفق رویه و مقررات قضایی به این موضوع رسیدگی کند.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: این موضوع برای دولت و شخص رییس جمهور خیلی مهم بود و بر اساس گزارشی که امروز از وزیر اطلاعات دریافت شد، نظر دولت این است که به این موضوع حتما رسیدگی شود. این طور نمی شود که فردی با طرح ادعایی ، نظام را زیر سوال ببرد و لذا این موضوع دنبال می شود.

دکتر واعظی درباره اصلاح قانون انتخابات نیز اظهارداشت: قانون جامع انتخابات تعداد زیادی تبصره دارد و اصلاح آن در نوبت رسیدگی در دولت است و قطعا این قانون اصلاح خواهد شد. امروز در جلسه دولت بر روی این بند خاص استانی شدن انتخابات مجلس نظر دادیم و از آن استقبال کردیم و گفتیم که این موضوعات می تواند به لایحه ای که از سوی دولت به مجلس ارائه می شود، اضافه شود.

وی درباره معرفی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس نیز گفت: برای وزارت بهداشت فعلا سرپرست تعیین شده و معرفی جایگزین به عوامل مختلفی از جمله عملکرد دکتر نمکی بستگی دارد. دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی ، سه ماه فرصت دارد و هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده است.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طرح چندباره برخی مباحث از سوی وی درباره اصلاح طلبان همسو با وفاق نبوده است، گفت: اولا که فقط یکبار در این باره صحبت کردم و آن هم در پاسخ به سوال خود شما خبرنگاران بود. سخنان من هم خیلی روشن و واضح بود.

 واعظی افزود: در آن سخنان نیز اشاره کردم دولت تدبیر و امید با همه گروههایی که معتدل هستند، روابط بسیار خوبی دارد و همکاری می کند و اعضای تعداد زیادی از این گروه ها جزو مدیران خوب ما هستند. همچنین گفتم که با گروههای اصلاح طلب هم در سال 92 و هم 96 همکاری و روابط بسیار نزدیکی داشتیم و  داریم . اما در عین حال این دولت با گروههای تندرو، چه از اصلاح طلبان و چه اصولگرایان رابطه نزدیک آنچنانی ندارد.

وی ادامه داد: از من سوال شد که مگر با این گروه ها در سال های 92 و 96 ائتلاف نداشتید که پاسخ دادم با گروه های تندرو نه در سال 92 و نه در سال 96 ائتلافی نداشتیم. حالا برخی، بابت اینکه درباره گروه های رادیکال صحبت کردم ، پاسخ می دهند که متاسفم و باید دیدگاه خود را اصلاح کنند.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: برخی هم هستند که اصل سخنانم را نخوانده و نشنیده اند  و صرفا بر اساس توئیت و حرف کس دیگری موضع گیری می کنند و برخی از اینها افرادی هستند که به دلایلی دنبال بهانه می گردند تا خودشان را مطرح کنند.

واعظی تصریح کرد: به دوستان توصیه می کنم که بی جهت دنبال اختلاف‌افکنی نباشند. دولت به دنبال وحدت، همکاری و صمیمیت است و اینکه اینها این مسائل را مطرح می کنند به ضرر خودشان است. برخی ها از یک طرف به دولت انتقاد می کنند و از طرف دیگری می خواهند که در دولت حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: تعداد زیادی از دوستان مشترک در استانداری ها، فرمانداری ها و در خود دولت بین معاونین وزرا حضور دارند. وقتی اینها به دولت انتقاد می کنند، یعنی به بخشی از همفکران خودشان هم دارند انتقاد می کنند. خب اینها باید تکلیف خودشان را مشخص کنند؛ نمی‌شود هم در دولت باشند هم به دولت انتقاد کنند، این تضاد دارد./841/د102/ق

ارسال نظرات