۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۰۲۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌غربی

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌غربی
ارایه خدمات ویژه به طلاب طرح هجرت استان، برگزاری مسابقه فوتسال مدارس علمیه ارومیه و تربیت ۷۰ طلبه حافظ قرآن در سلماس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با امام جمعه میاندوآب برای بررسی مشکلات طلاب این شهرستان دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار بر لزوم توجه بیشتر به طلاب مناطق محروم که مبلغ طرح هجرت هستند؛ تأکید شد.

حجت‌الاسلام راحلی در بیان راهکارهای خدمات‌رسانی به طلاب مناطق محروم گفت: مرکز خدمات تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب به طلابی که در مناطق محروم فعالیت می‌کنند، انجام می‌دهد.

همچنین امام جمعه میاندوآب درخواست کرد توجه بیشتر به طلاب و روحانیان طرح هجرت و مستقر در مناطق محروم، که به امر تبلیغ مشغول هستند در اولویت کار مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

طلاب مدارس علمیه میاندوآب با خدمات بیمه‌ای آشنا شدند

مدیر و معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات و مدیر شرکت بیمه آسیای استان با حضور در مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان میاندوآب با طلاب این مدرسه دیدار و گفتگو کردند، مدیران مرکز خدمات استان در این جلسه توضیحاتی درباره فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه بهداشت و درمان و بیمه مکمل درمان ارائه کردند.

همچنین مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) میاندوآب با طلاب این مدرسه دیدار و گفتگو کرد، در این جلسه که برای ارتقای سطح آگاهی طلاب از خدمات بیمه تکمیلی برگزار شده بود،  معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات استان نحوه جمع‌آوری و ارسال اسناد پزشکی را تشریح کرد.

مسابقه فوتسال مدارس علمیه ارومیه برگزار شد

مسابقه فوتسال تیم‌های حوزوی شهرستان ارومیه به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله 9 دی برگزار شد. در این دوره از مسابقات تیم‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، بسیج طلاب، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) و مدرسه علمیه امام خامنه‌ای شرکت کردند و در پایان تیم مدرسه علمیه امام خمینی(ره) توانست با شکست رقبا به مقام قهرمانی دست یابد.

گفتنی است، در پایان جوایزی از طرف مرکز خدمات استان به تیم برنده اهدا شد.

تربیت ۷۰ طلبه حافظ قرآن در سلماس

مدرسه علمیه امام علی (ع) شهرستان سلماس ۴ سال است که به عنوان یک حوزه قرآنی فعالیت می‌کند و طلاب در کنار دروس حوزوی، به حفظ قرآن مشغول هستند و در طول این مدت، ۷۰ طلبه حافظ قرآن در این مدرسه تربیت شده‌اند.

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، در نشست صمیمی با طلاب حافظ قرآن مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس با اشاره به ارزش حفظ قرآن در روایت ائمه معصومین (ع)، اظهار داشت: قرآن کریم نور است و هر کس که حافظ قرآن باشد و در این مسیر قدم بردارد مورد رحمت خدای متعال قرار خواهد گرفت و دوستی با این افراد مصداق دوستی با خدا است./935/ت303/ب1

ارسال نظرات