۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۹۳۰۶۳
مدیر بنیاد تاریخ شفاهی حوزه هنری:

در دوان دفاع مقدس به واسطه جنگ از خاطرات انقلاب غفلت شد

در دوان دفاع مقدس به واسطه جنگ از خاطرات انقلاب غفلت شد
حجت الاسلام فخرزاده گفت: پس از انقلاب با جنگ تحمیلی تمام توجه مورخان و نیروی فرهنگی به مسائل دفاع مقدس معطوف و از خاطرات مربوط به انقلاب غفلت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید فخرزاده مدیر بنیاد تاریخ شفاهی حوزه هنری امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، در نشست تبیینی همایش ملی بعثت انقلاب اسلامی که در دفتر روزنامه «فرهیختگان» برگزار شد، گفت: در بخشی از تاریخ ایران حوادث و وقایعی رخ داده که به درستی منتقل نشده است.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی نهضت‌های زیادی در کشور ما صورت گرفته که توسط مستشرقین ضبط و ثبت شده یا در داخل کشور سینه به سینه نقل شده است.

مدیر بنیاد تاریخ شفاهی حوزه هنری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران همزمان با عصر انفجار اطلاعات بود، عنوان کرد: در چنین عصری دشمنان انقلاب تلاش کردند که درباره حوادث انقلاب از نظر تاریخی تحریف ایجاد کنند.

حجت الاسلام فخرزاده ادامه داد: پس از انقلاب با توجه به اینکه ما با جنگ تحمیلی مواجه شدیم تمام توجه مورخان و نیروی فرهنگی به مسائل دفاع مقدس و خاطرات آن معطوف شد و به نوعی از خاطرات مربوط به انقلاب غفلت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از آغاز دهه 70 مراکزی با امکانات محدودی شروع به کار کردند و درباره تاریخ انقلاب مطالبی را نوشتند، گفت: تا الان حدود 1400 کتاب توسط دوست و دشمن به بازار عرضه شده است که هزار جلد از آن توسط خارجی‌ها تدوین شده است.

مدیر بنیاد تاریخ شفاهی حوزه هنری تاکید کرد: از دهه 70 خاطره‌نگاری آغاز شده و از دهه 80 ضرورت مستندسازی خاطرات مطرح شده و پیش آمد، در دهه 90 نیز اکثر مراکز اسنادی نظیر وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، مرکز اسناد و برخی جاهای دیگر آماده شدند که با ساماندهی اسناد آنا را به مردم عرضه کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات