۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۰۹۰
رییس پژوهشکده اسناد ملی:

حقایق تاریخی انقلاب درست تبیین شود

حقایق تاریخی انقلاب درست تبیین شود
رییس پژوهشکده اسناد ملی گفت: وقتی ما حقایق تاریخی را آنگونه که هست بیان نکنیم دشمن تحریف شده آن را به خورد فرزندان ما خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا عزیزی، رییس پژوهشکده اسناد ملی امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، در نشست تبیینی همایش ملی بعثت انقلاب اسلامی که در دفتر روزنامه «فرهیختگان» برگزار شد، گفت: امروز باید تاریخ‌نگاری نسبت به سال 57 تفاوت داشته باشد.

وی افزود: تاریخ نگاری مبتنی بر اسناد و تاریخ شفاهی با انقلاب اسلامی آغاز شد، پس از انقلاب کشور ما با مشکلات متعددی مواجه شد به همین دلیل ثبات علمی نداشت که در زمینه تاریخ‌نگاری بتواند آنگونه که باید کار انجام دهد.

رییس پژوهشکده اسناد ملی امروز تاریخ معاصر در تمام دنیا دروغ‌هایی را در درون خود دارد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران منافع گروهی را از هم پاشیده بود بنابراین تاریخ‌نگاران ضدانقلاب نوشته‌های خود را بر مبنای بیان ضعف‌ها و نقص‌های انقلاب بنا نهاده بودند و تاریخ‌نگاران انقلابی هم تاریخ انقلاب را کاملا بدون عیب و نقص تبین می‌کردند بنابراین همه حقایق بیان نمی‌شد.

عزیزی ادامه داد: همین امر سبب شد که تاریخ‌نگاری بدون حب و بغض نداشته باشیم، در حالیکه به هرآنچه قبل و بعد انقلاب رخ داده بود باید با نگاه واقع بینانه و نه براساس حب و بغض نگاه کرد و نوشت.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ آرام‌آیند است، گفت: رهبری همواره فرمودند که شما درباره انقلاب و دوران دفاع مقدس صرفا حقایق را بیان کنید نیاز به اغراق‌گویی نیست، وقتی ما حقایق تاریخی را آنگونه که هست بیان نکنیم دشمن تحریف شده آن را به خورد فرزندان ما خواهد داد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات