۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۰۹۳
دبیر علمی همایش بعثت انقلاب اسلامی:

همایش روز 17 بهمن در کتابخانه ملی برگزار می شود

همایش روز 17 بهمن در کتابخانه ملی برگزار می شود
دبیر علمی همایش بعثت انقلاب اسلامی گفت: همایش روز 17 بهمن در کتابخانه ملی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی سلطانی احمدی دبیر علمی همایش بعثت انقلاب اسلامی امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، در نشست تبیینی همایش ملی بعثت انقلاب اسلامی که در دفتر روزنامه «فرهیختگان» برگزار شد، گفت: از قیام 15 خرداد تا سال 57 در بین همه جریان‌های مخالف با رژیم پهلوی اسلام‌گراها به رهبری امام راحل انقلاب را بر عهده گرفتند و آن را به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه قیام 19 دی نقش بسیار کلیدی در سرنگونی رژیم پهلوی داشت، عنوان کرد: قیام این روز بر علیه هتک حرمت بر علیه مرجعیت شیعه بود که مبدا تحولات تاریخی برای ایران و کل دنیا بود.

احمدی درباره علت نامگذاری همایش با کلمه «بعثت» اظهار کرد: بعثت آغاز تحولی بزرگ و وارد شدن به فضای جدید است، انقلاب اسلامی ایران «با شعار نه شرقی و نه غربی» تحول بزرگی بود که نظام و مکاتب معرفتی مادی حاکم بر جهان را دچار چالش کرد.

دبیر علمی همایش بعثت انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعثت به اراده الهی رخ می‌دهد، ابراز کرد: به اذعان هم محققان این انقلاب به نام خدا بوده است.

وی درباره روند برگزاری همایش، گفت: پس از انتشار فراخوان همایش با استقبال خوبی که شد، به 600 نفر از نویسندگان مقالات تاریخ اسلامی در مجلات علمی و تخصصی ایمیل دعوت داده شد؛ که در نتیجه 204 چکیده مقاله و 60 مقاله کامل به همایش ارسال شد و پس از ارزیابی‌ها 150 چکیده مورد تایید اولیه قرار گرفتند.

احمدی درباره زمان و مکان برگزاری همایش، بیان کرد: همایش روز 17 بهمن در کتابخانه ملی برگزار خواهد شد، که یک روز از ابتدای صبح تا عصر در چهار پنل خواهد بود./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات