۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۱۴۰
آیت الله مکارم شیرازی:

کار شایسته ای برای معرفی و تبیین شخصیت حضرت ابوطالب صورت نگرفته است

کار شایسته ای برای معرفی و تبیین شخصیت حضرت ابوطالب صورت نگرفته است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد که باید با اقدامات مناسب کوتاهی صورت گرفته در تبیین و معرفی شخصیت حضرت ابوطالب جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دست اندرکاران برگزاری همایش حضرت ابوطالب(ع)، با بیان این که شخصیت حضرت ابوطالب(ع) در جامعه مظلوم هستند، اظهار داشت: متاسفانه بعد از انقلاب نیز کار شایسته ای برای معرفی و تبیین شخصیت ایشان صورت نگرفته و این زیبنده نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری این همایش برای معرفی شخصیت حضرت ابوطالب، تصریح کرد: امیدواریم بتوانید با اقدامات مناسب این کوتاهی را جبران کنید؛ چراکه دشمنان هر فرد و شخصیتی که به نوعی با علی بن ابی طالب(ع) ارتباط داشته را می خواستند بزنند.

این مرجع تقلید شفاف سازی در مورد شخصیت حضرت ابوطالب را در حقیقت اظهار علاقه به مولا علی(ع) دانست و گفت: درباره حضرت ابوطالب برخی کتب مستقل نوشته اند و برخی نیز در کتب خود درباره شخصیت ایشان بحث کرده اند؛ شما باید در جمع آوری آثار به این دو مهم توجه کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: ما در تفسیر نمونه ذیل آیه شریفه «هُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ یَنْأَوْنَ عَنْهُ» مفصل در این باره صحبت کرده ایم؛ متاسفانه در تفسیر این آیه برخی دچار اشتباه شده اند؛ ما مستندات و مدارک بسیار خوبی درباره ایمان ابوطالب داریم و باید در این خصوص نیز روشنگری لازم صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: کار و فعالیت علمی و تحقیقاتی و تبیین این گونه حقایق ابدا مخالفتی با وحدت ندارد، بلکه کمک به مقوله وحدت خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در سال گذشته با حضور اندیشمندان و صاحب نظران کشورهای اسلامی در قم، یادآورشد: حدود بیست جلد کتاب در این زمینه تهیه شده و تمامی آثار نیز به صورت فشرده در یک جلد به زبان های مختلف به چاپ رسیده است.

وی در پایان خطاب به دست اندرکاران برگزاری همایش حضرت ابوطالب ابراز داشت: افزون بر چاپ و انتشار آثار جمع آوری شده، چکیده ای مستدل و معتبر داشته باشید تا بتوانید به زبان های مختلف در اختیار محققان، پژوهشگران و علاقه مندان قرار دهید. /924/ج

ارسال نظرات