۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۹۳۱۴۵
امام جمعه اسفراین:

مجاهدت و استقامت در برابر استکبار مهم‌ترین درس قیام 19 دی است

مجاهدت و استقامت در برابر استکبار مهم‌ترین درس قیام 19 دی است
امام جمعه اسفراین گفت: مجاهدت، استقامت و خستگی‌ناپذیری در برابر فتنه‌های دشمن و استکبار مهم‌ترین درس قیام نوزدهم دی‌ماه روحانیان و مردم قم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در نشست با روحانیان شهرستان، با گرامیداشت سالروز قیام نوزدهم دی‌ماه، اظهار کرد: نوزدهم دی‌ماه یکی از روزهای مهم انقلاب است که تاریخ و نهضت انقلاب را مشخص کرد.

وی افزود: درواقع درس قیام نوزدهم دی‌ماه روحانیان و مردم قم علیه نظام ستم‌شاهی بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان درس مجاهدت و استقامت و خستگی‌ناپذیری در برابر فتنه‌های دشمن و علیه استکبار است.

حجت‌الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: زمانی که امام راحل در سال 42 قیام خود را آغاز کردند بسیاری از افراد حتی نمی‌توانستند تصور کنند که قیام ایشان به پیروزی می‌رسد؛ اما به فضل الهی و مجاهدت مردم این مهم محقق شد.

وی اضافه کرد: برای پیروزی حق و غلبه بر ظلم دو عنصر مهم لازم است؛ نخستین عنصر وجود یک رهبر آگاه و بصیر که با شناخت عوامل می‌تواند به جامعه کمک کند و عنصر بعدی حضور گسترده مردم در صحنه است که بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان افزود: مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 42 شکل گرفت، اما تعدادی از مردم حضرت امام خمینی (ره) را نمی‌شناختند و در میدان حضور نداشتند و این عامل سبب شد تا انقلاب اسلامی ایران 15 سال بعد به پیروزی برسد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی مردم را به روی صحنه آورده است، حضور باشکوه مردم در آیین بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه را از مصادیق این حضور دانست و گفت: نهم دی جلوه بصیرت و میثاق امت با ولایت بود؛ چراکه دشمن را بار دیگر به‌واسطه ولایت مداری مردم ناامید کرد.

حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر اینکه باید رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب و نصب العین قرار بگیرد، اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، قدرت رهبری و مرجعیت را فهمیده‌اند و به همین دلیل بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌ها را معطوف به جایگاه ولایت و مرجعیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما با وجود تمام این هجمه‌ها، نظام اسلامی با دستاوردهای خود آینده امیدبخشی دارد و مسؤولان باید تلاش کنند که با مشکلاتی ازجمله بیکاری‌ها و گرانی‌ها شیرینی این دستاوردها به کام مردم تلخ نشود./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات