۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۹۳۱۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وجاهت اجتماعی از مهم‌ترین سرمایه‌های روحانیت است

وجاهت اجتماعی از مهم‌ترین سرمایه‌های روحانیت است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: وجاهت اجتماعی روحانیان از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ‏سرمایه‌هایی است که در اختیار حوزویان قرار گرفته است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد، با اشاره به رسالت خطیر طلبگی، اظهار کرد: ما با این لباس شاگردان امام زمان (عج) و امام صادق (ع) هستیم، ازاین‌رو باید قدر این لباس و موقعیت را دانسته و وظایف مرتب بر آن را به‌خوبی ادا کنیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما در این مکتب با نان پاک امام زمان (عج) زندگی کرده و سهم امام را به‌عنوان شهریه دریافت می‌کنیم؛ ازاین‌رو باید همواره شاکر باشیم که شاگرد امام زمان (عج) شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در شهریه‌ای که می‌گیریم هیچ‌گونه حرام و غل و غشی نیست، افزود: ما مکتب انسان‌پرور، عالم پرور و آزاده‌پروری داریم و منبع درآمد ما پاک و پاکیزه است؛ ازاین‌رو باید قدر خود را بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در روز قیامت از علما سؤال می‌کنند که ما این همه نعمت که به شما دادیم چه کردید؟ عالم می‌گوید خدایا ما چیزی نداریم، خطاب می‌رسد شما سرمایه‌ای دارید که هیچ کسی نداشت. ما به شما عالمان دین وجاهت اجتماعی دادیم و شما آبرومند و مورد اعتماد مردم بودید به‌گونه‌ای که شما را محرم اسرار خود را می‌دانستند.

وی با بیان اینکه وجاهت و آبروی اجتماعی بسیار مهم است، تصریح کرد: وجاهت اجتماعی سرمایه بسیار بزرگی است که در اختیار روحانیان قرار دارد به همین دلیل باید قدر آن را بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: یکی از علمای بزرگ بر بستر بیماری افتاد، میرزای شیرازی بزرگ به عیادت او رفت و او را بسیار نگران دید، دلیل نگرانی او را پرسید گفت: حضرت استاد از مرگ نگران نیستم اما خداوند در زندگی اجتماعی سرمایه‌ای به من داده بود که گاه با سفارشی گرهی از زندگی کسی را باز می‌کردم و مردم هم من را قبول داشتند، می‌ترسم شب اول قبر وقتی بگویند: ای عالم دین شما نفوذ کلام و موقعیت اجتماعی داشتید، آیا به‌اندازه‌ای که ما به تو آبرو دادیم به مردم خدمت کردی یا نه؟ از این نگران هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از نگاه تشیع عالم دین جایگاه بسیار والایی داشته و میدان خدمت برای او وسیع و گسترده است، ازاین‌رو باید به اندازه نعمتی که خداوند به ما داده همت کنیم، چراکه این رسالت طلاب است./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات