۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۹۳۱۵۵
امام جمعه تبریز:

استقلال حوزه به معنای بی تفاوتی نسبت به نظام اسلامی نیست

استقلال حوزه به معنای بی تفاوتی نسبت به نظام اسلامی نیست
امام جمعه تبریز گفت: حوزه باید مستقل باشد، اما معنای آن بی تفاوتی نسبت به نظام نیست، حوزه باید حامی نظام باشد و اگر نقدی در این باره دارد باید ناصحانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، اظهار داشت: حفظ استقلال و اصالت حوزه های علمیه رسالت اصلی روحانیت در عصر حاضر است.

وی با تأکید بر این‌که رسالت حوزه و روحانیت حمایت از دولت در نظام اسلامی برای پیشبرد اهداف انقلاب است، خاطرنشان کرد: در عین حال حوزه باید مستقل باشد، اما معنای آن بی تفاوتی نسبت به نظام اسلامی نیست، حوزه باید حامی نظام باشد و اگر نقدی در این خصوص داشته باشد، باید ناصحانه باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رسالت دیگر حوزه های علمیه و روحانیت آن است که هر جا نیاز معنوی و معرفتی بود، مانند طبیب دوار شهر به شهر، روستا به روستا حرکت کند و به صورت جهادی به تبلغ دین خدا بپردازد، افزود: این‌گونه نباشد که منتظر باشیم تا مردم به سراغ ما آیند، رسالت ذاتی روحانیت رسیدگی به نیاز معرفتی آحاد جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که تهاجم فرهنگی دشمنان با هدف تخریب باورها و اعتقادات اصیل اسلامی و شیعی ملت ایران تحمیل شده است، افزود: دشمنان تحقق برنامه ها و اهداف شوم خود را از مسیر فشارهای اقتصادی و جنگ نرم و فرهنگی دنبال می کنند.

وی با اشاره به این‌که یکی دیگر از اهداف دشمنان نظام اسلامی، ناامید کردن مردم به ویژه جوانان به آینده کشور است، گفت: دشمن با عملیات روانی و ایجاد مشکلات اقتصادی به جنگ با نظام برخاسته است؛ اما باید روحانیت و حوزه هوشیار نسبت به توطئه های دشمن باشد؛ چراکه دشمن به دنبال براندازی انقلاب از درون است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: وظیفه روحانیت است که برای مشکلات فرهنگی چاره اندیشی کند، رهبر انقلاب از سه دهه گذشته نسبت به توطئه های فرهنگی استکبار جهانی و بدخواهان انقلاب تذکرات لازم را داده اند. حال رسالت امروز متولیان فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه است که در جامعه مصونیت ایجاد کنند./935/پ310/ب1

ارسال نظرات