۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۹۳۱۶۵
امام جمعه ارومیه:

هر عملی که برای خدا باشد، تداوم خواهد داشت

هر عملی که برای خدا باشد، تداوم خواهد داشت
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت هنر در تبیین سیره و فضایل اهل بیت عصمت و طهارت امری مهم و مورد تأکید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی امروز در کنگره عقلیه‌العرب در ارومیه اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت هنر در تبیین سیره و فضایل اهل بیت عصمت و طهارت امری مهم و مورد تأکید است.

وی با اشاره به این‌که شعر و شاعری هنری مورد توجه رسول گرامی اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و امام و رهبری است، خاطرنشان کرد: طبع شعر نعمت بزرگ الهی برای شاعران است، باید قدر این نعمت را بدانید و چه خوب است این شوق، ذوق و استعداد در راه اهل بیت استفاده شود.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر این‌که باید این مجالس شعرخوانی که همراه معنویت است؛ برای اهل‌بیت بیش از گذشته برگزار شود، تصریح کرد: هر عملی که به خاطر خداوند باشد؛ ادامه دار خواهد بود اما هر کاری که به خاطر خداوند نباشد ابتر می ماند؛ انتظار داریم نکات ضعف کنگره، اصلاح و نکات قوت آن برای سال آینده تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیره و سبک زندگی حضرت زینب کبری(س) پرداخت و اظهار داشت: حضرت زینب در دامان حضرت فاطمه زهرا(س) تربیت شد و مقام معنوی حضرت به قدری والاست که وقتی امام حسین(ع) به میدان می رفت؛ به حضرت زینب وصیت کرد که در نمازهای شب حضرت را فراموش نکنند.

وی با اشاره به این‌که دو تن از فرزندان حضرت در رکاب حضرت سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیده اند اما در هیچ جایی از آن ها اسمی نیاورده و فقط و فقط در عزای امام حسین و حضرت ابوالفضل سخنرانی کرده است، گفت: حضرت زینب چنان اوضاع کوفه را تغییر داد که آبروی یزیدیان را برد و عظمت قیام امام حسین را به مردم نشان داد.

امام جمعه ارومیه افزود: راوی نقل می کند وقتی حضرت زینب سر خود را از کجاوه بیرون آورد و سخنرانی کرد مانند این بود که حضرت علی با شجاعت در منبر کوفه سخنرانی می کرد؛ مصائب حضرت چنان زیاد بود که نه تنها از تحمل زنان معمولی خارج است، بلکه خارج از توان مردان است./935/پ310/ب1

ارسال نظرات