۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۳۱۹۷
با حضور آیت الله سعیدی؛

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در قم افتتاح شد

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در قم افتتاح شد
آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان با حضور آیت الله سعیدی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان عصر امروز با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن همایش های تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بهرام سرمست استاندار قم، آشنا مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و حمید خرمی رییس اتحادیه ناشران استان قم در این مراسم حضور داشتند.

حمید خرمی رییس اتحادیه ناشران استان قم در این مراسم با اشاره به این که والدین باید نوعی علاقه به یادگیری را در فرزندان خود ایجاد کنند، گفت: کتابخانه بچه ها فرصتی برای تقویت مهارت های اجتماعی، تعامل و گفت و گو با دیگران و کسب تجربه برای خوب گوش سپردن است.

وی با بیان این که کتابخوانی  سبب تقویت مهارت های مختلف فرزندان از جمله مهارت قوه تخیل می شود، اظهار داشت: بدون شک کتابخوانی در تقویت ارتبط کودک و نوجوان با پدر و مادر مؤثر است، بنابراین والدین باید کتاب ها را بر اساس علاقه مندی فرزندانشان انتخاب کنند.

خرمی تأکید کرد: شهر مقدس قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) و مرکز صدور علوم ائمه اطهار(ع)، افزون بر منابع غنی اسلامی و شیعی، در موضوع کتاب های کودک و نوجوان دارای نویسندگان، طراحان و نقاشان حاذق و ظرفیت بزرگی است که می توند نوجوانان ما را از هرگونه گرایش به سوی کتب ترجمه غربی بی نیاز کند.

رییس اتحادیه ناشران استان قم بیان کرد: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان با ایمان به نقش والای کتاب در تربیت فرزند و شکل گیری شخصیت او به ارائه آثارهای متنوع پرداخته است؛ با حضور 110 ناشر فعال در سطح کشور و 18 هزار کتاب در تالار مرکزی شهر برپا شده و با تخفیف 30 تا 40 درصد و اختصاص سه میلیارد ریال بن خرید کتاب در خدمت مشتاقا خواهد بود.

فرهنگ کتابخوانی باید به سنین پایین سرایت داده شود

همچنین سرمست نیز در این همایش با اشاره به مسأله فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد: متأسفانه امروز سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و با توجه به این که این سرانه شاخصه میزان توسعه هر کشور را معین می کند، باید سعی کنیم میزان آمار سرانه مطالعه کشور را افزایش دهیم.

استاندار قم با تأکید بر این که قرائت خانه های عمومی باید در کنار کتابخانه ها در مناطق محروم افزایش پیدا کند، افزود: این کار سبب می شود تا نسل جدید نسبت به خواندن کتاب ترغیب شوند.

وی با بیان این که فرهنگ کتابخوانی باید به سنین پایین سرایت داده شود، عنوان کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم مسأله «فرهنگ پذیری» است؛ ما باید از طریق کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تجربیات و تفکرات نسل قدیم را به نسل جدید منتقل کنیم تا گسست و فاصله میان نسل قدیم و جدید جبران شود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات