۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۹۳۲۱۹
معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا اسلامشهر واوان:

طلاب خواهر برای دفاع از حریم ولایت باید دشمن‌شناس باشند

طلاب خواهر برای دفاع از حریم ولایت باید دشمن‌شناس باشند
سیفی زاده با تأکید بر اینکه طلاب خواهر برای دفاع از حریم ولایت ابتدا باید دشمن‌شناس باشند، گفت: بصیرت و ولایتمداری شاخص‌ترین ویژگی‌ حضرت زینب(س) است.

زهرا سیفی زاده معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اسلامشهر واوان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) آن بزرگ بانوی واقعه عاشورا، گفت: روز پنجم جمادی‌الاولی مصادف با ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) است. بزرگ بانویی که بصیرت، شجاعت و صبر را برای تمامی زنان و مردان تاریخ در زیباترین شکل به تصویر کشید.

وی افزود: در ارتباط با حضرت زینب(س) القاب و اوصافی همچون عالمه غیر معلمه، عقیله بنی‌هاشم، محدثه و بسیاری دیگر از سوی ائمه اطهار(ع) به‌کاررفته که گویای عظمت شخصیت، بلندی مرتبه و ویژگی‌های ارزشمندی در ایشان است.

سیفی زاده ولایت مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این بانوی گران‌قدر دانست و ابراز کرد: حضرت زینب(س) در دامان مادر گرامی‌شان حضرت زهرا(س) درس ولایت مداری گرفتند چرا به چشم دیدند که مادرشان مدافع ولایت بودند و جان مبارک خویش را در این مسیر فدا کردند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اسلامشهر واوان بابیان اینکه ولایت مداری مؤلفه‌هایی دارد که می‌توان به بصیرت، اطاعت، صبر و محبت اشاره کرد، اظهار داشت: نقطه اوج ولایت مداری حضرت زینب(س) را می‌توان در حادثه کربلا و اتفاقات بعدازآن مشاهده کرد.

وی افزود: اطاعت و محبت نسبت به ولی‌شان امام حسین(ع)، صبر بر مصائبی که درراه دفاع از ولایت داشتند، بصیرت در مقابل مکر دشمن «که در خطبه‌های حضرت زینب نمایان است» و همگی نمایانگر اطاعت بی‌چون‌وچرای ایشان از مقام ولایت است‌.

سیفی زاده در ادامه بیان داشت: بصیرت، شجاعت و صبر حضرت زینب(س) سبب شد مسیر جریان عاشورا ازآنچه دشمن در جستجوی آن بود به نفع منافع اسلام و بیداری مردم تغییر جهت دهد؛ بنابراین با توجه به شرایط حساس کنونی و حربه‌هایی که دشمنان در راستای از بین بردن اسلام به کار می‌گیرند می‌طلبد سیره و مبانی فکری و عملی این بانوی بزرگوار در جامعه باقوت و قدرت بیشتری احیا شود و این مهم حضور خواهران طلبه را در شکل‌دهی بصیرتی زینبی پررنگ‌تر می‌کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اسلامشهر واوان با تأکید بر اینکه طلاب خواهر برای دفاع از حریم ولایت باید دشمن‌شناس و مطیع امر ولایت باشند، خاطرنشان کرد: طلاب خواهر با شناخت و عمل به سیره حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س) و دیگر زنان برجسته جهان اسلام به‌منظور معرفی سیره و تبیین مبانی فکری این بزرگواران باید مجاهدتی زینب گونه داشته باشند. در پایان با تبریک این روزبه محضر حضرت ولی‌عصر عج به ایشان عرضه می‌داریم طلاب خواهر با تاسی به حضرت زینب(س) با هوشیاری تمام مدافع حریم ولایت بوده و با تمام وجود از رهبر معظم انقلاب و نظام انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات