۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۹۳۲۲۴
استاد حوزه علمیه:

روشنگری حضرت زینب بقای اسلام را تضمین کرد

روشنگری حضرت زینب بقای اسلام را تضمین کرد
استاد حوزه علمیه روشنگری حضرت زینب(س) را ضامن بقای اسلام بیان کرد و گفت: حضرت زینب(س) قهرمان کربلا و احیاکننده واقعه عاشورا بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اعتمادیان استاد حوزه علمیه، امروز در مهدیه تهران، گفت: از جلوه‌های هنری قرآن کریم بیان ملاک قبل از مطرح کردن اسم است.

وی افزود: بزرگان اهل ادب و تحقیق در علوم قرآنی بر این واقعیت تکیه‌دارند که اسم در قرآن کریم کمتر برده می‌شود اما بیان مصادیق و ملاک بسیار فراوان است و بر اساس همین ملاک‌ها و مصادیق بسیاری از پرسش‌ها مانند اینکه چرا خداوند نام اهل‌بیت(ع) را در قرآن ذکر نکرده پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام اعتمادیان بابیان اینکه ملاک‌های قرآنی ابزاری برای محک زدن قرآنی بودن و نبودن انسان‌ها است، ابراز کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: هیچ‌گاه در وجود انسان‌ها به دنبال حق نباشید چراکه اگر خطایی از آنان ببینید نسبت به‌حق بدبین می‌شوید ازاین‌رو حق را باید با ملاک‌های آن شناخت بعد اهل حق را با آن ملاک‌ها شناسایی کرد.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی عمل صالح را از ملاک‌های حق بودن انسان مؤمن بیان کرد و اظهار داشت: انسان اگر اهل عمل صالح باشد و آن عمل، همراه باایمان و اعتقاد به خداوند باشد خداوند در دنیا و آخرت به او حیات طیبه و پاکیزه عطا می‌کند و اجر اخروی‌اش نیز به‌مراتب بهتر از عمل صالحی است که در دنیا انجام داده است.

وی ادامه داد: اگر انسان دارای فضایل قرآنی باشد در دنیا و آخرت مشمول لطف الهی قرار می‌گیرد؛  عبادت، صداقت داشتن، صدقه دادن، دائم‌الذکر بودن، اهل وضو بودن، اقامه نماز، پرهیز از مال و فعل حرام، و بسیاری دیگر از مصادیق قرآنی عمل صالح است.

حجت الاسلام اعتمادیان با بیان اینکه خداوند به بندگان صالح بی‌حساب رزق می‌دهد و مصداق قرآنی این سخن حضرت مریم(س) است، عنوان کرد: حضرت مریم(س) در مکتب معلمی همچون جناب زکریا(ع) تربیت شدند، ایشان در مسیر بندگی خداوند ثابت‌قدم و ذوب در عبادت حضرت حق بودند بر همین اساس بود که خداوند مائده  آسمانی برای ایشان نازل می‌کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت مریم(س) در محضر یک پیامبر به این درجه و مقام رسیدند اما حضرت زینب(س) از محضر هفت معلم بی‌نظیر عالم هستی بهره برده و تربیت شدند و با طرح این پرسش پس چرا نام ایشان مانند حضرت مریم(س) در قرآن کریم بیان‌نشده است، پاسخ داد: با ملاک‌های قرآنی می‌توان جایگاه و عظمت زینب(س) را شناخت.

وی در پایان روشنگری حضرت زینب(س) را ضامن بقای اسلام بیان کرد و اظهار داشت: حضرت زینب(س) قهرمان کربلا و احیاکننده واقعه عاشورا بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات