۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۲۴۰
طالب زاده:

اجازه ندهیم صهیونیست ها و آمریکایی برای کشور نسخه بپیچند

اجازه ندهیم صهیونیست ها و آمریکایی برای کشور نسخه بپیچند
دبیر جشنواره فیلم عمار با بیان این که آمریکا در آستانه فروپاشی است، گفت: اجازه ندهیم صهیونیست های مقیم آمریکا برای ما نسخه بپیچند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نادر طالب زاده دبیر جشنواره فیلم عمار در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان این که فیلم عمار جهاد سازندگی رسانه ای انقلاب اسلامی است، گفت: این جشنواره در حقیقت نوعی دعوت از جوانان مؤمن و متعهد بود تا در محوریت انقلاب اسلامی به تولید فیلم، کلیپ و انیمیشن بپردازند.

وی یکی از مسائل مورد توجه جشنواره عمار را مسأله نقد دانست و اظهار داشت: یکی از فیلم هایی که در جشنواره فیلم عمار برگزیده شد، فیلمی بود که به نقد مسائل و مشکلات جاری جامعه پرداخت؛ ما باید به بررسی مسائل جاری کشور بپردازیم، زیرا بسیاری از مشکلات جامعه که به آن ها پرداخته نشده، امروز به یک دمل چرکین تبدیل شده است.

طالب زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یکی از فیلم هایی که دیشب مطرح شد، پدیده بیکاری ماهیگیران جنوب کشور در منطقه جاسک بود که این عزیزان به مدت 10 سال با پدیده کشتی های چینی مواجه هستند که با مجوز در آن منطقه ماهیگیری می کنند؛ چینی ها با تورهای بسیار عظیم ماهی های آن منطقه را جارو می کنند و با این که صدا و سیما بارها به این مسأله پرداخته، اثری نداشته و مسؤولان به آن موضوع رسیدگی نکرده اند؛ باید با ساخت مستند زمینه رانت خواری در آن منطقه را از بین برده و زمینه حل مشکل مستضعفان آن جا را فراهم کنیم.

دبیر جشنواره فیلم عمار با اشاره به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، ابراز داشت: دشمنان نمی خواستند ما به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند خود دست پیدا کنیم، اما امروز شاهد هستیم که ایران با صلابت پیروزی انقلاب شکوهمند خود را جشن خواهد گرفت.

وی قدرت نفوذ ایران در منطقه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ما در کشورهایی همچون یمن نیرویی نداریم، اما مردم آن جا ملت ایران را دوست دارند و نفوذمان در آن مناطق به صورت معنوی است؛ نفوذ معنوی ایران در منطقه اسباب حسادت و عصبانیت غربی ها و رژیم صهیونیستی را فراهم می کند.

طالب زاده با بیان این که «مؤسسه بنیاد دفاع از دموکراسی» یکی از مراکز غربی ها برای مقابله و توطئه انگیزی علیه نظام جمهوری اسلامی و آزادی خواهی است، تأکید کرد: اعضای این مؤسسه یک پاسپورت اسرائیلی و یک پاسپورت آمریکایی دارند و خوب است بدانیم تحریم هایی که امروز شاهد آن هستیم یکی از نقشه های همین مؤسسه است.

دبیر جشنواره فیلم عمار با اشاره این که امروز آمریکا بیش از 20 تریلیون دلار بدهکاری دارد، گفت: این بدهکاری ها نتیجه تقابل با جریان انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیاری از کارشناسان کتب فراوانی در زمینه احتمال فروپاشی آمریکا نوشته اند؛ اخیراً روشنفکران آمریکایی اعلام کردند که احتمالاً ترامپ آخرین رییس جمهور آمریکا است.

وی با تأکید بر این که امروز آمریکا در آستانه فروپاشی است، عنوان کرد: کارشناسان خبره غربی اخیراً اعلام کرده اند که هراس داریم کاخ سفید به لحاظ عصبی فروپاشی کند؛ وضعیت امروز آمریکا بحرانی و شکننده است.

طالب زاده خاطرنشان کرد: هنگامی که ترامپ اعلام کرد که سربازان آمریکا باید از سوریه خارج شوند، مایک پمپئو به مصر آمد و در دانشگاه آمریکایی القاهره از رییس جمهور قبلی آمریکا بدگویی کرد؛ این عملکرد از آن جهت است که اوباما چند سال قبل در همین دانشگاه اعلام کرده بود که غرب در رسیدن به جایگاه علمی مدیون داشمندان مسلمان است.

دبیر جشنواره فیلم عمار با بیان این که رنسانس و بیداری صنعتی اروپا مدیون دانشمندان مسلمان است، افزود: امروز سیاست های ترامپ، آمریکا را به دو تکه تبدیل کرده است، یعنی بخشی به شدت از وی متنفرند و بخشی دیگر به شدت از او حمایت می کنند؛ اخیراً یکی از مشاوران نیکسون اعلام کرده بود که امکان دارد ترامپ استیضاح شود، اما توجه ندارد که نیمی از آمریکا که اسلحه به دست بوده و اهل بمب سازی هستند به شدت از ترامپ حمایت می کنند.

وی با اشاره به احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا گفت: امروز با توجه به این که دولت آمریکا در حالت تعطیلی به سر می برد و وضعیت آن بسیار آشفته است، ما نباید گول تهدیدهای پوشالی آن را خورده و تن به امضای برخی معاهدات دهیم؛ ما نباید نسخه های آن ها را که در FTD نوشته می شود را امضا کنیم و اجازه دهیم صهیونیست های مقیم آمریکا برای ما نسخه بپیچند.

طالب زاده با بیان این که تهدیدات دشمن توخالی است، تصریح کرد: امروز قدرت حزب الله لبنان و واقعیت یمن، تحول ساز است؛ ما نباید فریب خورده و از تهدیدهای پوچ دشمن اساس ترس و هراس داشته باشیم، زیرا امروز دشمن به خوبی می داند که جمهوری اسلامی از صحنه بیرون نخواهد رفت./841/پ202/ق

ارسال نظرات