۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۹۳۲۵۱

آمادگی‌های مردم غزه برای دومین راهپیمایی بازگشت در سال ۲۰۱۹

آمادگی‌های مردم غزه برای دومین راهپیمایی بازگشت در سال ۲۰۱۹
مردم غزه خود را برای دومین راهپیمایی بزرگ بازگشت در سال جدید میلادی آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، راهپیمایی امروز جمعه با عنوان «ایستادگی و مقاومت ما، محاصره را درهم خواهد شکست» برگزار خواهد شد. هیأت ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه خواستار مشارکت گسترده مردم نوار غزه در راهپیمایی‌های بازگشت شده است.

این هیأت مشارکت گسترده مردم غزه در این تجمعات مسالمت‌آمیز را پیام پافشاری بر شکستن محاصره و پایان رنج ملت فلسطین و ادامه مبارزه با اشغالگران دانسته است. 

ماهز مزهر عضو هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره و از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفته است در سایه شانه خالی کردن دشمن صهیونیستی از عمل به تفاهماتی  که با نظارت چندین طرف بین المللی صورت گرفته بود و وقت کشی و مانع تراشی این رژیم، ما هرگز اجازه ادامه این توطئه و رنج مستمر ملت خود را نخواهیم داد.

وی تصریح کرد ما قبلا هم هشدار دادیم و به همه اطلاع دادیم که هرگز دست بسته نخواهیم ماند و این دشمن نباید بر صبر ما که در حال پایان یافتن است، حساب باز کند.

عضو هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره غزه افزود  طی روزهای گذشته چند بالون(به سمت مناطق اشغالی) پرتاب شده بود. مزهر تاکید کرد هیئت ملی راهپیمایی‌های بازگشت در صورتی که این محاصره ظالمانه با اشکال مختلف آن پایان نیابد، گام‌های عملی در راستای بازگشت با تمام شیوه‌‌های مردمی که جوانان در میدان ابداع کرده‌اند به منظور بالابردن هزینه‌های اشغالگران خواهد برداشت.

وی گفت ما هرگز نخواهیم پذیرفت که مردم ما در رنج و  درد باشند و شهرک‌نشینانی که سرزمین ما را غصب کرده‌اند زندگی آرام داشته باشند.

مزهر  خاطر نشان کرد تمام فلسطینی‌ها با این موضوع که نوارغزه محل اختلاف و درگیری میان سران رژیم جنایتکار اشغالگری باشد که در انتخابات اسرائیل با هم رقابت می‌کنند.

عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد وظیفه ما دفاع از حق مردم در زندگی با کرامت و عزتمندانه در سرزمینمان است.

از سوی دیگر، هانی البسوس استاد علوم سیاسی درباره رابطه گسترش راهپیمایی‌های بازگشت با سفر هیئت  امنیتی مصر که روز پنجشنبه وارد غزه شد، اظهار داشت مصر برای آرام کردن اوضاع در سایه تنش به وجود آمده تلاش می‌کند به ویژه پس از  اقدامات تشکیلات خودگردان که مجازات و تحریم غزه را تشدید کرده است.

البسوس که با پایگاه خبری عربی 21 گفت‌وگو می‌کرد، افزود هیئت امنیتی مصر با هدف دادن اطمینان به گروه‌های فلسطینی در غزه و فشار بر جنبش حماس برای عدم ایجاد تنش به غزه رفته است به ویژه اینکه طی روزهای گذشته بالون‌های انفجاری زیادی پرتاب شد که سبب آتش‌سوزی‌هایی در مناطق اشغالی شده بود.

البسوس خاطر نشان کرد سفر هیئت امنیتی مصر در این شرایط تاثیری بر راهپیمایی‌های بازگشت خواهد داشت به طوری که اوضاع از کنترل خارج نشود و به سمت رویارویی نظامی کشیده نشود با توجه به اینکه اسرائیل هم در شرایط حاضر به دنبال تشدید تنش و درگیری نیست،‌چرا که در آستانه رفتن به سمت انتخابات است.

پایگاه خبری شهاب هم از یورش مجدد نظامیان صهیونیست به مناطقی در کرانه باختری و بازداشت چهار شهروند فلسطینی خبر داد./847/ب101/ف

منبع: تسنیم
ارسال نظرات