۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۹۳۲۵۹
حجت الاسلام عزت زمانی:

دشمن از نفوذ در حوزه علمیه کوتاه نخواهد آمد

دشمن از نفوذ در حوزه علمیه کوتاه نخواهد آمد
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان این که دشمن از نفوذ در حوزه علمیه کوتاه نخواهد آمد، گفت: دشمنی که سیلی خورده از ضربه به قم و حوزه دست برنخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب مطالب بسیار عمیق و دقیقی را درباره اهمیت حرکت قم، جایگاه علم و فقاهت، جایگاه حوزه، دشمنی ها با قم، حرکت محوری قم در جهت دهی و جریان سازی در کشور و جهان اسلام، وظایف مسؤولان و تقابل تمدنی با دشمن بیان فرمودند.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی مسؤولان و مردم به ویژه مردم قم باید توجه به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب باشد، رهبر انقلاب در ابتدای فرمایشات خود با جملات زیبایی از حرکت مردم قم در مسیر انقلاب به ویژه 19 دی تجلیل کردند، ایشان هشدار دادند دست هایی در حال فعالیت هستند که قم و حرکت انقلابی آن را از مرکزیت خارج کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که همه باید به زنگ خطری که رهبری فرمودند توجه جدی داشته و هوشیار باشند، اظهار داشت: شهر قم و اهل آن جایگاه والایی نزد اهل بیت(ع) داشتند و روایات بسیاری درباره جایگاه این شهر بیان شده است.

وی ادامه داد: بر اساس روایات قم پناه مؤمنان است که هرگاه فتنه ها به وجود آمد باید به قم پناه آورد، وقتی حرکت تاریخ قم را بررسی می کنیم می بینیم که جایگاه قم بروز و ظهور در کشور، منطقه و جهان داشته است.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به جایگاه شهر قم در طول تاریخ ابراز داشت: حتی ایجاد شهر قم هم مبتنی بر جهاد و مبارزه بوده است، قم در طول تاریخ مرکز علم و نشر علوم اهل بیت(ع) بوده است، قم در طول تاریخ شهر قیام و جهاد بوده است.

وی عنوان کرد: مردم قم همواره در برابر انحراف ها و کج روی ها ایستاده اند، اهل قم باید به عظمت تاریه این شهر افتخار کنند، اوج حرکت قم در مسیر جهاد مبارزه با ظلم حرکت امام راحل برای برقراری نظام اسلامی بود، از سال 42 حرکت انقلاب آغاز شد و بعد از دوره 15 ساله در سال 57 به نتیجه رسید و خیال خام و احمقانه دشمنان را نابود کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در طول تاریخ 40 ساله انقلاب قم و حوزه علمیه نقشی محوری داشتند، امروز از ده ها کشور دنیا کلام حق در قم آموخته و منتشر می شود، در حوزه علمیه قم انسان های انقلابی مبتنی بر تشیع تربیت می شوند که اسلام ناب را به دنیا منتقل می کنند.

وی اضافه کرد: از دوست و دشمن کسی نمی تواند از جایگاه قم غافل شود، اگر این عظمت را به فراموشی بسپاریم و غفلت داشته باشیم معلوم نیست که نعمت ماندگار باشد، دشمنان قسم خورده انقلاب که ضربه سختی از قم خورده اند در پی ضربه به انقلاب و قم هستند.

حجت الاسلام عزت زمانی درگیری انقلاب و غرب را یک درگیری تمدنی دانست و گفت: امروز دنیای کفر تمام ابزار و سرمایه خود را جمع کرده و پشت فرهنگ و سیاست غرب قرار داده است، امروز صدها اتاق فکر برای مقابله با کوچکترین مسائل در دنیای اسلام تشکیل شده است.

وی افزود: حاکمان مرتجع با پول مسلمان بر امت اسلامی شمشیر می کشند و ایجاد اختلاف می کنند، تمام مظلومان و آزادی خواهان پشت سر جبهه انقلاب ایستاده اند و به راه خود ادامه می دهند اما امروز تزلزل را در جبهه استکبار و غرب مشاهده می کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اگر نصرت خدا را نبینیم و امام جامعه را درک نکنیم نعمت ها را از دست خواهیم داد، اظهار داشت: آیا دشمنانی که سیلی سختی خورده از ضربه زدن به قم دست برخواهد داشت، حوزه علمیه قم حوزه ای انقلابی هستند و در کنار انقلاب قرار دارند.

وی با تأکید بر این که دشمن از نفوذ در جایی مانند حوزه علمیه کوتاه نخواهد آمد، ادامه داد: رهبر انقلاب چندین بار تأکید کردند که حوزه باید انقلابی باشد و این یعنی دشمن به حوزه طمع کرده است، فتح قله ها و رسیدن به عظمت نیازمند مجاهدت و تلاش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که مردم باید مراقب نفوذ دشمن در قم باشند، ابراز داشت: بارها مسؤولان گزارش دادند کسانی را به قم می آورند که بی عفتی را در این شهر ترویج کنند، اگر دشمن دینداری و وفاداری مردم را خدشه وارد کند دچار مشکل خواهیم شد.

وی عنوان کرد: قدم اصلی و مهم این است که مردم و روحانیت مفهوم اسلام ناب و انقلابی را درک و ترویج کنند، مسؤولان باید مردم را بشناسند و به توانایی های آنان در عرصه های مختلف باور داشته باشند، باید به نسل جوان اعتماد شود، باید ظرفیت ها را شناخت و به آن ها باور و ایمان داشت؛ مسؤولان در تأسی به امام جامعه باید زهد پیشه کرده و از اشرافی گری، تنبلی و ترس پرهیز کنند./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات