۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۹۳۲۶۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

خطبه های حضرت زینب سند حقانیت واقعه عاشورا است

خطبه های حضرت زینب سند حقانیت واقعه عاشورا است
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و شام سند حقانیت واقعه عاشورا است، گفت: کربلا چیزی جز زیبایی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، جمعه‌شب در مراسمی که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: اگر مکتب اسلام هیچ معجزه‌ای غیر از معرفی حضرت زینب(س) برای مسلمانان نمی‌داشت همین امر برای حقانیت دین اسلام کفایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره تحریم حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) را برای مؤمنان الگو معرفی می‌کند، ادامه داد: این دو بانوی بزرگوار در اوج پاک‌دامنی و بسیار مؤمن بودند؛ امروز اگر کسی محیط آلوده را دلیل بر فاسدشدن خویش بداند خداوند در قیامت حضرت آسیه(س) را که در قصر فاسد و آلوده فرعون قرار داشت اما در اوج ایمان زندگی می کرد را به او نشان می‌دهد تا انسان گناهکار بداند برای معصیت هیچ ‌توجیهی پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) را الگوی کامل و تام خداوند برای همه بشریت اعم از مرد و زن دانست و اظهار داشت: حضرت زینب(س) راوی خطبه فدکیه هستند و روایات بسیاری را از امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نقل کرده‌اند.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و شام سند حقانیت واقعه عاشورا بود، گفت: حضرت زینب(س) با همه سختی و رنج‌هایی که در کربلا کشیدند و مشاهده کردند اما در شام خطاب به دشمنان فرمودند ما چیزی جز زیبایی ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشریت حادثه‌ای بزرگ‌تر و عظیم‌تر از واقعه کربلا نیست، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردها و کارکردهای دین آن است که مؤمنان مقدرات الهی را بسیار زیبا ‌بینند. اینکه حضرت حادثه کربلا را زیبا می‌بینند به این دلیل است که نگاه ایشان به واقعه عاشورا از بالا به پایین است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدی ادامه داد: ظاهر حادثه کربلا بسیار تلخ بود اما بعد از چهارده قرن می‌بینیم که شهدای کربلا همانند خورشید هزاران سال است که می‌درخشند و در اوج عزت و کرامت قرار دارند درحالی‌که دشمنانشان در اوج ذلت و غضب خداوند قرار داشته و مدام نفرین می‌شوند.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: انسان در فشار و سختی می‌تواند به رشد و کمال دست یابد برای همین است انسان‌های مومن در سخت‌ترین شرایط نمی‌شکنند و در اوج سختی و مصیبت راضی به مقدرات الهی می‌شوند. صبر و شکیبایی در مصیبت‌ها سبب می‌شود انسان به خداوند وصل شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات