۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۲۷۳
مبلغ و فعال فرهنگی:

مردمی بودن بهترین سلوک انقلابی حوزویان است

مردمی بودن بهترین سلوک انقلابی حوزویان است
مبلغ و فعال فرهنگی گفت: ارزش های واقعی انقلاب مردم هستند و با مردم بودن بهترین راهکار برای سلوک انقلابی حوزویان است.

حجت الاسلام مرتضی شاهمرادی، مبلغ و فعال فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مردمی بودن را بهترین سلوک انقلابی حوزویان دانست و گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و امام راحل در خصوص مردمی بودن، ارزش های واقعی انقلاب مردم هستند و با مردم بودن بهترین راهکار برای سلوک انقلابی حوزویان است.

وی بر ضرورت به روز شدن بحث های علمی و سیاسی در حوزه تأکید کرد و افزود: به روز نبودن مباحث علمی و سیاسی و غربت قرآن در حوزه علمیه از آسیب ها در این نهاد است البته در حال حاضر به بحث قرآن نسبت به گذشته در حوزه بیشتر پرداخته می شود اما نیاز است که بیشتر به این عرصه توجه شود.

حجت الاسلام شاهمرادی افزود: باید مباحث روز سیاسی به طلبه آموزش داده شود و کتب درسی نیز به روز و از روش های نوین در آموزش ها استفاده شود.

کارشناس مذهبی در خصوص سنت های حوزوی مانند انتخاب آزادانه استاد و مباحثه، گفت: انتخاب آزادانه استاد نکته قابل توجهی است که در حوزه ها نیز وجود دارد و مؤثر است و هر طلبه با توجه به معیارهایی که در نظر دارد، استاد مورد نظر خود را انتخاب می کند.

وی به برخی از معیارهایی که طلبه در انتخاب استاد توجه دارد اشاره کرد و افزود: روش استاد، بحث حضور و غیاب و توجه و اهمیت استاد به کلاس و انقلابی بودن با نبودن استاد از جمله معیارهایی است که طلبه ممکن است در انتخاب استاد در نظر بگیرد البته منظور از انقلابی نبودن استاد این است که برای برخی از استادها فقط کلاس درس مهم باشد و دغدغه انقلاب نداشته باشند.

حجت الاسلام شاهمرادی هجرت برای تبلیغ را در حوزه علمیه مهجور دانست و گفت: هجرت خوب است اما کم می باشد و دلیل آن نیز عدم حمایت از کسانی است که هجرت می کنند.

مبلغ و فعال فرهنگی ابراز کرد: این عدم استقبال طلاب برای هجرت از یک جهت به خاطر عملکرد حوزه علمیه است که در طلاب دغدغه انقلاب و آموزش را فراهم نکرده است اما خود طلبه نیز در این راه نقش دارد و نباید بار آن را تنها بر روی دوش حوزه نهاد، طلبه نیز باید دغدغه انقلاب و مردمی شدن را داشته باشد.

وی در خصوص آگاهی خانواده ها درباره تربیت دینی و الگوهای رفتاری فرزندان، گفت: طلبه در این امر می تواند بسیار تأثیرگذار باشد چون براساس آیات و روایات این آگاه سازی را انجام می دهد که موجب استقبال قرار گرفته و مؤثر واقع می شود./864/ت302/ب1

ارسال نظرات