۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۳۲۷۶
استاد حوزه علمیه:

حضرت زینب الگوی صبر و مقاومت در مقابل طاغوت است

حضرت زینب الگوی صبر و مقاومت در مقابل طاغوت است
کارشناس دینی گفت: حضرت زینب(س) از شخصیت ها و الگوهایی است که در مقابل کفر و طاغوت ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریف کارشناس دینی و استاد حوزه علمیه شب گذشته در حسینیه ریحانه الحسین(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از رذائل اخلاقی مذمومه نزد خداوند متعال که قبح شدیدی دارد، تکبر است.

وی در ادامه برای تکبر استثنائاتی قائل شد و در برخی موارد تکبر را واجب قلمداد کرد و افزود: گاهی اوقات نه تنها تکبر قبح ندارد و مذموم نیست بلکه بسیار پسندیده و حتی در برخی موارد واجب تلقی می شود که باید به آن مبادرت ورزید.

زینب الگوی صبر و مقاومت است

کارشناس دینی حضرت زینب(س) را الگوی ایستادگی و صبر معرفی و خاطرنشان کرد: یکی از شخصیت هایی که الگوی صبر و ایستادگی در مقابل کفر و طاغوت است نائبه الزهرا، حضرت زینب کبری(س) است.

استاد حوزه در ادامه افزود: یکی از افرادی که تجلی تکبر در مقابل کفر و طاغوت است، حضرت زینب(س) است که در مقابل جبهه یزید و یزیدیان ایستاده و همواره ذلت و خواری نپذیرفت و در مقابل کفر تکبر ورزید که این تکبر عین عبادت است.

در ادامه این مراسم که به مناسبت فرا رسیدن ولادت نائبه الزهرا حضرت زینب(س) برگزار شد ضمن سخنرانی حجت الاسلام مهدی شریف، آیین ولادت و جشن بزرگی تدارک دیده شده بود که فضای این محفل و مجلس با مدح سرایی حاج سیدمجید بنی فاطمه عطرآگین شد.

در این مراسم پرشور که همواره و هرساله در حسینیه ریحانه الحسین(ع) برگزار می شود تعداد زیادی از مشتاقان ولایت حضور پیدا می کنند و تحت بیرق معارف علوی روزی می خورند.

گفتنی است در این محفل و مجلس تکریم مقام حضرت زینب کبری(س) حضور شخصیت های سیاسی اجتماعی به چشم می خورد./811/پ202/ب1

ارسال نظرات