۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۳۲۷۹
استاد حوزه علمیه:

دینداری و ولایتمداری مهمترین شاخصه شیعه واقعی است

دینداری و ولایتمداری مهمترین شاخصه شیعه واقعی است
استاد حوزه علمیه دینداری و ولایتمداری را مهمترین شاخصه شیعه واقعی دانست و گفت: ولایتمداری و ولایت پذیری لازمه امر ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ریاضت استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) در هیات رایةالعباس، گفت: اهل بیت(ع) معرف دین اسلام هستند.

وی با تاکید بر اینکه کسی حق ندارد بر اساس سلیقه شخصی دین را تعریف کند، ادامه داد: مشکلی که بعد از رحلت رسول خدا گریبان گیر امت اسلامی شد تغییر تعریف دین آن هم بر اساس سلایق مردم بود.

حجت الاسلام ریاضت با تاکید براینکه دین باید براساس تعاریف ائمه اطهار(ع) باشد، اظهار داشت: پیامبر اسلام 23 سال تلاش کردند تا نحوه دینداری را به مردم آموزش دهند اما بعد از رحلت ایشان در جریان سقیفه مردم آن گونه که خود خواستند دین را تعریف و عمل کردند و از مسیر حق خارج شدند.

استاد حوزه علمیه هدف قیام امام حسین(ع) را احیای دین اسلام بیان کرد و گفت: بعد از پیامبر اسلام مسلمانان نماز و روزه و انجام مناسک حج را به جای می آوردند اما اعمالشان بر اساس تعریف خودشان از دین بود از این رو امام حسین(ع) قیام کردند تا مانع انحراف دین اسلام شوند.

وی با بیان اینکه مومن انسانی زیرک و با هوش است، عنوان کرد: دزدی و غارت از بیت المال و یا غصب جایگاه دیگران زرنگی و باهوشی محسوب نمی شود انسان مومن نه فریب می خورد و نه کسی را فریب می دهد.

حجت الاسلام ریاضت با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) بعد از حادثه کربلا مبلغ و مروج فرهنگ عاشورا بودند، اظهار داشت: تعریفی که حضرت از کربلا ارائه کردند همه تعاریف دشمنان را خنثی و اهداف آنان را برملا ساختند و سبب بقای اسلام شدند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز وهابیت بر اساس تعاریف خودشان به عبادت و مناجات خداوند می پردازند و گاهی یک نمازشان ساعتها طول می کشد اما هیچ کدام از عباداتشان مورد قبول درگاه احدیت قرار نمی گیرد چرا که آنان این اعمال عبادی را بر اساس تعاریف خودشان انجام می دهند.

وی دینداری و ولایتمداری را مهمترین شاخصه شیعه واقعی دانست و گفت: امام مثل کعبه است و مسلمانان باید به نزد ایشان بروند و اطاعت کنند؛ ولایتمداری و ولایت پذیری لازمه امر ظهور است.

حجت الاسلام ریاضت با بیان اینکه حضرت زینب(س) در کربلا نقش هدایتگری داشتند، خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت زینب(س) را تنها معصوم می تواند توصیف کند، ایشان زینت پدر بودند و اگر کسی بخواهد حضرت را بشناسد باید ابتدا امام علی(ع) را بشناسد و پیامبر اسلام فرمودند کسی غیر از من و خداوند علی را نشناخت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات