۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۹۳۲۹۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه جدی به پژوهش های کاربردی در حوزه

ضرورت توجه جدی به پژوهش های کاربردی در حوزه
حجت الاسلام زارع بر ضرورت توجه به پژوهش‌های کاربردی در حوزه تأکید کرد و گفت: وجه تمایز پژوهش در حوزه با سایر مراکز علمی باید در کاربردی بودن آن باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با طلاب و روحانیان پژوهشگر در ساری با بیان این که پژوهش در حوزه از یک سابقه بسیار طولانی برخوردار است، گفت: توجه به مسأله پژوهش همواره مورد تأکید فق‌ها و بزرگان حوزه بوده است.

وی با بیان این که امروز نیز اهمیت توجه به پژوهش در حوزه مورد اذعان مدیران و مسؤولان حوزه است، افزود: وجود چنین تفکرو نگاهی در حوزه به موضوع پژوهش می‌تواند گامی برای رشد و توسعه پژوهشی این مرکز مهم علمی باشد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که متأسفانه در مقطعی شاهد کمرنگ شدن مباحث پژوهشی در سطح مدارس بودیم، خاطرنشان کرد: اما امروز یک عزم جدی برای رشد و رونق پژوهشی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که بسیار نگاه ارزشمندی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که پژوهش موضوعی جذایی ناپذیر از متن حوزه است، تصریح کرد: تحقق اهداف علمی حوزه در گرو توجه جدی به موضوع تحقیق و پژوهش است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه به پژوهش‌های کاربردی در حوزه تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین وجه تمایز تحقیق و پژوهش در حوزه با سایر مراکز علمی باید در کاربردی بودن آن باشد.

حجت الاسلام زارع با بیان این که امروز شاهد هستیم در سایر مراکز علمی و آموزشی کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی به راحتی بایگانی می‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بیان داشت: امروز همه توان و تلاش محققان و پژوهشگران حوزوی باید انجام تحقیقات کاربردی در حوزه باشد تا بتوان با بهره گیری از آن گره‌ای از مشکلات جامعه دینی باز کرد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان در تلاش هستند در کارآمدی فقه شیعی شبهه ایجاد کنند، تصریح کرد: رفع این شبهات نیازمند توجه جدی به تحقیق و پژوهش عمیق و مستمر در فقه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه نباید تنها به مسائل اجرایی و مدیریتی مشغول شود، خاطرنشان کرد: در کنار این مسائل نیز باید توجه به زیرساخت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه و کمک به رشد و رونق پژوهش در میان طلاب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./950/د103/ب1
ایمانی
ارسال نظرات