۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۳۳۰۸

مسابقه قرائت قرآن کریم در کشمیر برگزار شد

مسابقه  قرائت قرآن کریم در کشمیر برگزار شد
مسابقه قرائت قرآن کریم بین مراکز قرانی کشمیر ھند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بسیج روحانیت کشمیر با ھمکاری موسسه رفاھی امام خمینی شھر جامو و کشمیر ھند، بین دانش آموزان مراکز قرانی سراسر کشمیر، مسابقه حسن قرائت قرآن کریم برگزار کرد.

در این مسابقه پنج مراکز قرانی منطقه سورو کشمیر شرکت کردند، غلام حسین از دارالقرآن بقیۃ الله منطقه میته مقام اول را کسب کرد و پرنتی از دارالقرآن عمار یاسر مقام دوم و علی محمد از دارالقرآن اباصالح منطقه بیامه مقام سوم را کسب کردند.

روحانی برجسته کشمیر حجت الاسلام عبدالحسین از بسیج روحانیت کشمیر بخاطربرگزاری این مسابقه و موسسه رفاھی امام خمینی شھر جامو و کشمیر بعلت حمایت، ابراز تشکر کرد و گفت: چنین برنامه ھای برای ایجاد علاقه در فرزندان به آموزھای قران کریم ضروری است.

وی با بیان این که از زمان برگزاری چنین مسابقاتی توسط بسیج روحانیت درمنطقه ،علاقه دانش آموزان به قران بیشتر شده است تاکید کرد: قران نور خدا است و علاقه جوانان به قران می تواند آنان را در مراحل مختلف زندگی موفق بدارد.

در آخر دانش آموزانی که کسب مقام کرده بودند به دست حجج الاسلام شیخ عبد الحمید ناصری، شیخ ابرایم کریمی، علی آصفی، ناصر پشکم ، آخوند صادق و دیگر شخصیت ھای کشمیر جوایز دریافت کردند.

یاد آوری می شود که از ھفده سال پیش مسابقه حسن قرائت قران کریم بین دانشجوآموزان مراکز قرانی سراسر کشمیر توسط بسیج روحانیت کشمیر و و موسسه رفاھی امام خمینی شھر جامو و کشمیر برگزار می شود.

به گفته مردم منطقه از زمان برگزاری مسابقه قرانی در منطقه، علاقه جوانان به قران کریم بیشتر شده است، و در این خصوص فعالیت ھای ھر دو مرکز لائق تقدیر است./۹۸۸/ب902/ف

ارسال نظرات