۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۳۲۴
تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن:

حوزه‌های علمیه مدافع حریم ولایت باشند

حوزه‌های علمیه مدافع حریم ولایت باشند
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی دفاع از حریم ولایت را وظیفه همه طلاب دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید به تاسی از حضرت زینب(س) مدافع حریم ولایت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حضرت زینب(س) در عمر مبارکشان خویشتن را وقف دفاع از حریم ولایت کردند، گفت: ولایتمداری از شاخصه های مهم حضرت زینب(س) به شمار می رود.

وی افزود: از همین جهت است که ایشان را با عنوان پرستار ولایت می‌شناسند، آن حضرت در عنفوان کودکی در خدمت مادر بودند و در روزهای سختی که مادر در دفاع از حریم ولایت مجروح شده بودند حضرت زینب(س) پرستار غم‌ها و سنگ صبور رنج‌های مادر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه حضرت زینب(س) بعد از مادر به عنوان مشاور، امین، هم‌فکر و مدافع حریم ولایت در خدمت پدر بزرگوارشان بودند، ابراز کرد: خدمتگذاری به پدر و در کنار پدر بودن در سفر ایشان از مدینه به کوفه و یا همراهی پدر در دوران خلافت چهار ساله حضرت از مهم‌ترین زوایای زندگانی حضرت زینب(س) به شمار می رود که بعد از ضربت خوردن حضرت علی(ع)، حضرت زینب(س) رسالت پرستاری از امام زمان خود را بر عهده گرفتند و از پدر تا لحظه شهادت دلسوزانه پرستاری کردند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) در ادامه بیان داشت: حضرت در زمان امام حسن مجتبی(ع) نیز همینگونه بودند، امام حسن(ع) بعد از شهادت پدر چندین بار مسموم شدند، هر بار که مسموم می‌شدند این حضرت زینب(س) بودند که از برادر بزرگوارشان پرستاری می‌کردند چرا که همسر امام مجتبی(ع) همان نیروی نفوذی بود که از جانب معاویه به زندگی حضرت نفوذ کرده بود و به حضرت سم می‌داد.

وی با اشاره به نقش حضرت در واقعه کربلا، گفت: حضرت زینب(س) در کربلا در همراهی با برادر بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا(ع) در شهرهای مدینه، مکه، کوفه و کربلا رسالت پرستاری و دفاع از حریم امامت و ولایت را بر عهده داشتند، بعد از شهادت امام حسین(ع) نیز نقش پرستاری و دفاع از حریم امامت را ادامه دادند و در دوران بحران بیماری امام سجاد(ع) همراه و پرستار ایشان نیز بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغین باید به حضرت زینب(س) تاسی کرده و همان گونه که حضرت در زندگانی خود مدافع حریم ولایت بودند، ایشان نیز مدافع حریم ولایت باشند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات