۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۳۳۲۵
فعال فرهنگی سوریه:

انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام ملت‌ها است

انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام ملت‌ها است
فعال فرهنگی سوریه گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام ملت‌ها است و باید از تجربیات نظام اسلامی ایران استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سید حسن حاج یحیی، فعال فرهنگی سوریه ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان فردوس اظهار داشت: در تظاهرات و جنگ سوریه بسیاری از افراد علیه اسلام و ایران اسلامی شعار می‌دادند.

وی با بیان اینکه کودکان و زنان را در این جنگ قتل و عام کردند، گفت: ترس و وحشت استکبار جهانی از شیعیان دلیل دارد و آن‌ها از اندیشه و تفکر شیعیان و ولایت فقیه در هراس هستند.

فعال فرهنگی سوریه با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند اندیشه و تفکر شیعیان در منطقه و جهان منتشر نشود، افزود: انقلاب اسلامی در طول 40 سال دستاوردهای مهمی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی داشته است.

حاج یحیی تصریح کرد: بعد از چندین سال جنگ نظامی و مسلحانه در سوریه به پایان رسیده و ما امروز پیروز شده‌ایم و دشمنان به این نتیجه رسیدند که از طریق جنگ نظامی هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورهای عربی در منطقه به دنبال ایجاد ارتباط با سوریه هستند، ادامه داد: جنگ امروز دشمنان در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی است و ما باید از تجربه انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

فعال فرهنگی سوریه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام ملت‌ها است و باید از تجربیات نظام اسلامی ایران استفاده کرد و نباید دوباره اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و فریب دشمن را نخوریم.

حاج یحیی با بیان اینکه باید قدر این امنیت و ولایت فقیه در نظام اسلامی را بدانیم، اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند سایر کشورها از استقلال و رفاه اجتماعی برخوردار باشند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات