۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۹۳۳۶۵
رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با آیت الله مرتضوی خبر داد؛

ایجاد فرصت زیارت برای اقشار مختلف جامعه

ایجاد فرصت زیارت برای اقشار مختلف جامعه
رشیدیان در دیدار با آیت الله مرتضوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت سازمان حج و زیارت، از پیگیری طرح ایجاد فرصت زیارت برای اقشار مختلف جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت عصرجمعه به همراه مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی با حضور در بیت آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با وی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار رشیدیان از اقدامات صورت گرفته برای حج سال ۹۸ گزارشی ارائه کرد و از اهمیت حفظ امنیت و عزت زواربیت الله الحرام گفت.

وی از سفر اخیر خویش به عربستان به دعوت وزیر حج عربستان خبر داد که در این دیدار توافقات و برنامه ریزی هایی برای حج تمتع 98 صورت گرفته و تلاش برای آسایش و رفاه زائران ادامه دارد.

رییس سازمان حج و زیارت به اهمیت مقوله حج و زیارت و آثار فردی و اجتماعی و بین المللی آن اشاره کرد که در فرد سبب ارتقای ارزش های معنوی و اخلاقی می شود ودر سطح جامعه تقویت فرهنگ تعامل و مدارا را در پی دارد و در عرصه بین الملل نیز زمینه ساز اتحاد و انسجام امت اسلامی خواهد شد.

رشیدیان که حدود دوماه از مسؤولیت جدید خود را سپری کرده برنامه آینده خویش را ایجاد فرصت زیارت برای اقشار مختلف جامعه عنوان کرد که در حال پیگیری برنامه ریزی بسته های مختلف زیارتی برای گروه های مختلف جامعه با توجه به درآمد آنها هستند.

اعتلای شیعه سرلوحه کارتان باشد

آیت الله مرتضوی شاهرودی، بعد از ارائه گزارش از سوی رییس سازمان حج و زیارت، ضمن آرزوی توفیق وخدمت هرچه بیشتر وی به زوار بیت الله الحرام، به روایت «الخلق عیال الله» اشاره کرد و گفت: خدمت به زائران سرزمین وحی هرچه انجام شود باز کم است.

آیت الله مرتضوی شاهرودی خطاب به رشیدیان ابراز کرد: نعمت بزرگ خدمت رسانی به زائران مکه و مدینه منوره را غنیمت بشمارید و از این فرصت به نیکی استفاده کنید.

وی افزود: شما که در مقام استاندار خراسان به زائران ومجاوران حضرت رضا(ع) خدمت کردید اینک در مقام خدمت به زوارسرزمین وحی تلاش هرچه بیشتر برای اعتلای شیعه سرلوحه کاهایتان قراربگیرد.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان در پایان با اشاره به خدمات صورت گرفته، خواستار تلاش هرچه بیشترمسئولین مربوطه برای خدمت رسانی به زوار پیامبراکرم(ص)، حضرت زهرا(س) و ائمه بقیع(ع) شد و این کار را سبب سعادت دنیا وآخرت و برکات مادی و معنوی دانست./933/پ203/ب1

ارسال نظرات