۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۹۳۳۶۶
معاون مدرسه معصومیه قرچک:

حضرت زینب پیام آور خون شهدا بود

حضرت زینب پیام آور خون شهدا بود
استاد حوزه علمیه با اشاره به ولایت مداری حضرت زینب، گفت: رفتار ایشان حاصل تربیت در مکتب حضرت زهرا بوده است.

زهرا رضا زاده معاون آموزش مدرسه علمیه معصومیه قرچک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در کربلا گفت: فداکاری‌های ایشان بود که عاشورا را زنده نگه داشت و حقایق واقعۀ کربلا را ماندگار کرد، آن حضرت با خطبه‌های برنده و حق طلبانۀ خود پیام آور خون شهدا بود.

وی با تأکید بر نقش پررنگ بانوی کربلا بر اهمیت ولایت پذیری ابراز کرد: در ولایت مداری حضرت زینب (س) همین بس که امام زمان خود را خوب شناخت، با او در کربلا حرکت کرد، در آن کارزار حاضر شد، دشمنان اسلام را رسوا ساخت، اهداف قیام امام حسین (ع) را تکمیل نمود و در حقیقت اسلام را احیا کرد.

رفتار حضرت زینب حاصل پرورش در مکتب حضرت زهرا بود
استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زینب (س) به دفاع از حریم امامت و ولایت پرداخت که به جرأت می‌توان گفت اینگونه رفتار در موارد دینی و اخلاقی حاصل تربیت این بانوی گرامی اسلام در مکتب حضرت زهرا (س) بوده است.

وی خطاب به طلاب عبوم دینی تصریح کرد: خواهران باید در ولایت پذیری و دفاع از حریم ولایت، حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند.

زنان با رعایت عفت رهرو راه زینب(س) باشند
مسؤول ستاد خواهران نمازجمعه قرچک اضافه کرد: زنان جامعه ما با الهام از آن حضرت می‌توانند در تمام مراحل فرهنگی و علمی دوشادوش مردان با حفظ عفت و وقار زینب وار پیشرفت داشته باشند.

وی با عنوان اینکه بانوان جامعه ما با معیار‌های زینبی می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند، افزود: زنان با رعایت عفت، حیا، حجاب و غیرت دینی، نکته سنجی، زمان شناسی، وفاداری به آرمان‌های دینی و ولایت و رهبری، تربیت فرزندان صالح و با تقوا ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) باشند.

خانم رضازاده در پایان مطرح کرد: مدرسه علمیه معصومیه امروز به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری (س) با همکاری بسیج جامعه زنان قرچک اقدام به اجرای برنامه باشکوه بانوی انقلابی کرد./۸۰۴/ت310/ب1

ارسال نظرات